luni, februarie 04, 2008

Rutina de seara

Mary Lightbody Gow - A Kiss Goodnight (1884)



Va povesteam aici despre rutina mea de dimineata.Totul decurge conform programului, cu unele intarzaieri , dar sunt multumita. Pasul urmator a fost sa imi stabilesc rutina de seara, care incepe in jur de ora 19 si se termina odata cu stingerea, la ora 23/24.

Rutina de seara
  • o anunt pe Ilinca ca trebuie sa-si stranga jucariile si sa se pregateasca de culcare ( in jur de 18.45)
  • fac paturile, pregatesc baia
  • facem baie fetelor, imbracat in pijamale, spalat pe dinti (Ilinca )
  • Ilinca merge in pat, si tati ii citeste o poveste, in timp ce eu o adorm pe Teodora
  • rugaciunea de seara
  • in principiu, in jur de ora 20 dorm amandoua
  • strang ce mai e imprastiat
  • matur in bucatarie si hol, dau cu mopul peste tot
  • imi fac toaleta de seara, si "ma bag" la pijamale
  • urmeaza timp linistit pentru mine - imi fac lista cu ce treburi am de rezolvat a doua zi , net, lectura, etc.
  • maxim la ora 24 stingerea


Irina

8 comentarii:

  1. Nu stiu cum reusesti sa-i faci sa doarma asa devreme. Ai mei vin de la gradi la 17 si pana la ora 20 se zguduie casa, au f multa energie, iar apoi de pe la 21 chiar daca sunt in pat ii apuca intrebarile si vorbitul. Baiatul adoarme pe la vreo 22:30, iar fata pe la 22. Cea mica ... cam intre.Nu stiu in ce activitati as putea sa-i implic.pana termin de strans in urma lor ma apuca ora 24, iar apoi ... timp pt mine ... daca fur din somn, ca la 7 baiatul spune ca nu mai doarme ca ii e foame si sete.

    RăspundețiȘtergere
  2. niciuna din fetele mele nu era la gradi atunci(iar acum Ilinca e la scoala pana la 12, dar Teodora si Otilia sunt acasa), asa ca aveam timp toata ziua sa vorbim, sa facem activitati si sa petrecem timp impreuna.Ora de culcare venea (ca si acum, de altfel) in mod firesc, pur si simplu asa ne-am obisnuit. Vara se culca mai tarziu,in jur de 22, fiindca stau afara pana se intuneca.
    Poate ar fi bine sa-i implici si pe ei in stransul jucariilor, aranjatul mesei pt. cina, spalatul vaselor, etc.. La noi toata lumea participa la activitatile astea, nu exista sa strang singura dupa ele. Si ma mai ajuta si la alte treburi. Daca ma intrebi pe mine nu e prea bine sa lasi copiii toata ziua la gradi - fiind cu ei acasa ai multe oportunitati sa te apropii de ei, sa ii inveti multe lucruri pe care o educatoare nu le poate preda. Cred ca un program 8-12 la gradi e arhisuficient.

    RăspundețiȘtergere
  3. Toata stima Irina pentru devotamentul si credinta ta. Ma bucura de ceva timp sa citesc sfaturi utile pe blog, imi da curaj si speranta.
    Eu am un singur baietel, deocamdata :), clasa I, si am preferat sa il dau la afterschool, mi se pare inca mic sa se duca singur acasa si sa stea singur atatea ore, pana venim noi de la servici. Eu ajung prima, in jur de 17 acasa, sotul uneori si dupa ora 19. Sunt de acelasi principiu, mai bine sa stea acasa cu familia decat in colectivitate, separat atata timp. In afara de a renunta eu la serviciu, nu vad alternativa. Vreo idee?? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  4. Carmen, ma bucur ca ai gasit ceva de folos pe aici :).
    Daca n-aveti incotro evident ca mai bine la afterschool decat singur acasa.
    Nu stiu ce sa-ti sugerez, poate gasesti sa lucrezi numai jumatate de norma?sau eventual, daca se poate, sa incepi programul cu cateva ore mai devreme, ca sa ajungi mai repede? Cand eram eu la scoala mama lucra 8 ore, dar cu acordul sefului mergea la birou de la 5, si termina la ora 13, asa ca era acasa cand veneam eu.Sau, daca ai putea lucra de acasa ar fi ideal, evident.
    Oricum, mai ales cand copilul e in clasele 1-4 ar fi mult mai bine, daca poti, sa fi cu el dupa scoala, fiindca are nevoie de parinti care sa-l indrume pt. a-si forma deprinderi si obiceiuri bune de a invata. Oricat se straduie invatatoarea de la after, totusi e una la 15-20 de copii, sau mai multi, si nu poate sta de fiecare .

    RăspundețiȘtergere
  5. Draga Irina,
    am citit lucruri foarte interesante scrise de tine si initial am crezut ca lucrezi.
    M-am bucurat sa gasesc un blog frumos unde se impartasesc sfaturi atat de utile in viata de familie. Cu toata stima te intreb, cum reusiti sa va descurcati financiar cu 3 copii si tu stand acasa?

    RăspundețiȘtergere
  6. am avut intotdeauna doua venituri- am lucrat sau am fost in CIC.Dar sa stii ca nu e relevant,nu conteaza cate venituri sunt in casa, ci suma care intra si modul in care o chibzuiesti.

    RăspundețiȘtergere
  7. Da, e adevarat.
    Si e minunat ca ai aceasta oportunitate - de a petrece timp cu fetitele tale in loc sa fii la serviciu 10-12 ore pe zi din motive financiare :)
    Desi nu am cum sa aloc nici un sfert din timpul pe care il acorzi tu treburilor gospodaresti, o sa caut sa pun si eu in practica pe cat posibil lucrurile povestite de tine pe blog.

    RăspundețiȘtergere
  8. Sunt barbat, nu am copii(am 20 de ani), dar cautam materiale pentru stabilirea unei rutine de seara potrivita mie. Am dat peste asta si citind am simtit nevoia sa-mi arat recunostinta si aprecierea pentru faptul ca exista mame care stiu sa-si educe atat de bine copii. Felicitari, prin exemplu dumneavoastra sigur ii ajutati si pe ceilalti.

    RăspundețiȘtergere

♥ ♥ ♥ Lasa un gand frumos! ♥ ♥ ♥
Comentariile anonime sau facute in scop publicitar vor fi sterse.