vineri, 13 mai 2011

Cum sa revii in camin (3)

 Ajutor si trucuri pentru femeile aflate "pe jumatate acasa"
de   Wanda Jefferson


Pregateste-ti familia, si pe tine insuti, financiar

 Femeia care urmeaza modelul din Tit 2 este descrisa in Scriptura ca fiind inteleapta in administrarea banilor, si cred cu tarie ca administrarea atenta a finantelor impreuna cu sotul este esentiala. Daca nu sunteti binecuvantata cu vreo mostenire neasteptata , sau nu aveti deja o sursa de venit independenta, presupun ca retragerea dvs. din campul muncii va insemna o scadere semnificativa in venitul familiei. Daca pentru o perioada lunga familia voastra a avut doua venituri aceasta ar putea fi un adevarat soc, mai ales daca nu v-ati schimbat obiceirile financiare. Perioada de pregatire va va permite sa va schimbati modul in care cheltuiti pentru a se potrivi unui singur venit, si in mod ideal de a constitui un fond de economii care sa amortizeze tranzitia.


Cat cheltuiti in mod real?
O familie care se gandestesa treaca la un singur venit trebuie intai sa afle cu exactitate cat cheltuieste in fiecare luna. Cel mai simplu mod de a face acest lucru este sa pastrezi chitantele de la fiecare cumparatura sau factura platita si sa notati intr-un caiet cheltuieli versus venituri.
Fara aceste informatii de baza este aproape imposibil sa aflati cat cheltuiti lunar, si pentru ce, astfel incat sa va puteti alcatui un buget. In familia noastra eu “tin registrul” - in fiecare saptamana pun toate chitantele si facturile intr-un cosulet, si le trec intr-un caiet cand acesta se umple(de obicei odata pe saptamana). 
Fac totalul zilnic pentru cheltuielile cu mancarea, mancatul in oras, benzina, bani de buzunar, cheltuieli medicale, distractii, si total lunar pentru cheltuieli cum ar fi ratele la banca, gaz, electricitate, apa, telefon si altele. E greu la inceput, dar odata ce ti-a intrat in obisnuinta e foarte usor si lamuritor. Am invatat, de exemplu, ca a cheltui o medie de 70$ pe saptamana mancand in oras e suficient de motivant pentru a veni acasa si a gati mai mult. 
Ati comparat vreodata veniturile si cheltuielile voastre? Pierzi bani in fiecare luna doar din cauza obiceiului de a cheltui fara sa te gandesti?

Ce  bunuri aveti?

Dupa ce ti-ai facut o viziune asupra cheltuielilor lunare fa lumina asupra situatiei voastre financiare. Cate datorii aveti? Include cartile de credit, imprumutul pentru casa, imprumutul pentru masina si alte datorii. Care sunt bunurile voastre? Ce  economii avetii? Aveti vreo investitie, vreo proprietate data cu chirie, sau alte bunuri? Compara totalul bunurilor cu cel al datoriilor. Cum a iesit balanta?Sa cunosti aceste lucruri, chiar daca nu prea placute, este vital pentru a planifica o retragere de succes in camin.

Traiti dintr-un singur venit inainte de a demisiona

Odata cu noile tale cunostinte in domeniul financiar esti gata sa privesti in mod realist asupra modului in care poti reveni in camin cu norma intreaga. Vei sti nu doar daca poti sau nu sa faci asta, ci si cum o poti face.
Va trebui sa faci ajustari in ceea ce priveste lucrurile pe care le consideri necesitati, sau sa iti reajustezi asteptarile in ceea ce priveste stilul de viata pe care vrei sa il duci . Arunca o privire asupra cheltuielilor lunare si incepe sa tai ceea ce nu aveti nevoie. Pastreaza neschimbate cheltuielile esentiale- intretinere, mancare, transport si ingrijire medicala. Orice altceva este negociabil. Apoi incepeti  sa traiti  conform noului buget dinainte sa iti dai demisia.
De ce trebuie sa traiti  cu mai putin decat castigati? Ideea importanta este ca amandoi trebuie sa invatati sa traiti cu un buget mai scazut dinainte de a trebui sa faceti in mod real asta, si sa redirectionati restul banilor catre economii, plata anticipata a datoriilor si construirea unui fond de urgenta(bani care trebuie tinuti separat de economii, pe care sa ii folositi pentru cheltuieli neasteptate, reparatia masinii sau alte urgente). Un sfat catre tinerii casatoriti este ca ei sa traiasca doar din venitul sotului, in timp ce venitul sotiei este pus deoparte. Chiar daca nu ati facut inca aceste lucruri, nu e alt moment mai bun decat acum sa invatati sa traiti dintr-un singur venit. Va va face reintoarcerea acasa mult mai usoara.

(traducera apartine Dulce Casa 
si poate fi preluata doar cu permisiune)


sursa :LAF

15 comentarii:

  1. Urmaresc de ceva timp postarile de pe acest blog si multe dintre articole simt ca ma incurajeaza. Eu inca sunt, sa zicem, la inceput de drum - tocmai ce-am implinit 24 de ani si dpdv al construirii unei familii sunt cam dezorientata. Faza cu administrarea banilor mi s-a parut o idee excelenta de postare - desi in sinea mea stiam ca la capitolul asta nu stau prea bine, totusi articolul respectiv a venit in ajutorul meu, confirmandu-mi ca gandul meu nu e unul desart.
    Multumesc frumos :) si felicitari!
    SB

    RăspundețiȘtergere
  2. Bun de aplicat in alta era, lume, pe alte meleaguri, nu sub regimul de azi. Nu la noi.
    Eu sunt in situatia unui singur venit in familie si nu e deloc comod, indiferent de cate listute, calcule, planificari fac.

    RăspundețiȘtergere
  3. SB, ma bucur ca ai gasit in articol cateva idei utile. Mi-as fi dorit sa stiu multe din lucrurile pe care le-am scris pe blog inaite sa ma fi avut familie.Dar niciodata nu e prea tarziu.

    Silvia, eu cred ca articolul e realist, si ideile se pot aplica la noi. Cunosc multe familii cu copii care traiesc dupa sistemul asta.Depinde acum si cat de mare e unicul venit pe care tu il administrezi.Evident, daca acesta este mic, e greu sa te descurci. Apoi, daca ramanerea pe un venit te-a luat prin surprindere nu esti pregatita pentru asa ceva.Drumul fiecarei familii este unic. Articolul prezinta niste sugestii,ramane la latitudinea fiecaruia sa vada ce si cum poate sa puna in practica.

    RăspundețiȘtergere
  4. Silvia, intr-adevar vremurile in care traim sunt foarte grele. Eu am crescut cu cheia de gat avand ambii parinti in regim de lucru full-time, fara bunici sau altcineva care sa aiba grija de noi in timpul zilei (de mine si de fratele meu). Multumesc lui Dumnezeu ca n-am luat-o pe aratura - bauturi, tigari, droguri, samd (cum sunt atatea cazuri). Din experienta copilariei mele, ce pot spune e ca de multe ori mi-era sila sa-mi incalzesc mancarea cand veneam de la scoala (mi-ar fi placut sa o faca altcineva in locul meu), ma bateam adesea cu fratele meu din fel si fel de nimicuri, nu am stiut sa ma tin de un program prea organizat (de cele mai multe ori ma puneam la desene si ma apucam de teme cand venea mama de la serviciu si era timpul de iesit afara => suparari...) si multe altele. Pe de alta parte, copiii "crescuti de bunica" erau genul de "copii vedeta", alintati, dar care avea mereu cine sa-i intampine de la scoala, sa le puna in farfurie etc. Sunt si bune si rele de scos din fiecare metoda...
    E cam greu de aplicat la noi treaba cu femeia casnica insa nu deznadajdui, incearca sa scoti la iveala numai lucrurile pozitive din intamplarile vietii de zi cu zi, chiar daca ti s-a luat de-a dreptul de a merge mereu la munca...

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte bune si utile postarile despre revenirea acasa. Este intr-adevar dificil sa aplici in ziua de azi, daca salariul din care trebuie sa traiasca toata familia este sub 2000 RON, sau poate chiar mai mic, atunci chiar este imposibil sa ramai doar intr-o sursa de venit. Insa ceea ce este descris acolo, este perfect plauzibil in unele cazuri. Si te felicit inca o data, Irina, pentru toate cele bune pe care le intreprinzi.
    p.s. eu stiam ca tu stai acasa, asa este, sau ma insel? un fel de WAHM:) toate bune!

    RăspundețiȘtergere
  6. Draga Irina, urmaresc de mult timp blogul tau, e primul pe care il deschid in fiecare zi, inainte chiar de a-mi vedea mail-urile. Postarile acestea cu intoarcerea in camin, m-au lovit drept in inima. M-am simitit adesea si eu ca d-na care comenta ca ii pare rau ca a mers la scoli si acum trebuie sa mearga la serviciu. Suntem incurajate de mici sa facem performanta in afara casei, sa fim primele la scoala, la munca. Dupa aceea e mult mai greu sa renunti.Postarile tale nu mi-au lamurit dilemele, dar e placut sa constati ca si altii gandesc ca tine (chiar daca tu nu faci ca ei). Cert e ca femeia moderna e sfasiata in aceasta dilema: mama versus angajata. De cate ori nu am visat sa stau acasa cu copiii mei...Dar nu am aplicat. Ma trage inapoi ce mi s-a insuflat in copilarie si adolescenta: trebuie sa dovedesti tot timpul ceva, sa iti reconfirmi mereu valoarea in afara casei. Am obosit mult de tot, sunt adeseori nefericita, dar nu am curaj sa rup lantul. Te imbratisez cu drag, Ana

    RăspundețiȘtergere
  7. Magdala, cred ca socoteala asta cu venitul e foarte relativa.Depinde de fiecare, unii au casa, n-au credite, si se descurca cu mai putin, altii au nevoie de mai mult fiindca au credite, sau cine stie ce alte cheltuieli care ii impovareaza. Unii au si ceva pamant de unde isi mai scot mancarea, sau parinti/rude care ii ajuta.E greu de zis o suma fixa din care poate trai o familie, fiecare caz e diferit.
    Eu sunt o pseudo-SAHM :))- sunt in crestere copil- deci am un venit al meu. Cred ca e bine ca o femeie sa aiba studii si o meserie/calificare sau o afacere, pe langa abilitatile casnice, fiindca nu se stie niciodata, se poate intampla in viata ca ea sa trebuiasca sa intretina familia.

    RăspundețiȘtergere
  8. Ana, te inteleg foarte bine. Cum am zis si mai sus, eu cred ca e bine ca o femeie sa aiba studii si o meserie, fiindca in viata se pot intampla multe.Pe de alta parte tendinta e ca fetele sa fie idreptate exclusiv spre studiu/cariera, nu sunt educate pentru intemeierea unei familii, desi in inima lor asta isi doresc intai.
    Eu zic sa-ti urmezi visul, si sa cauti solutii ca sa fii langa familia ta, daca asta iti doresti cu adevarat.

    RăspundețiȘtergere
  9. Da, Irina, asa este - am uitat sa precizez acolo ca acel salariu trebuie sa acopere ceva credite (care depasesc acest salariu) si existenta de zi cu zi, in Bucuresti, fara ajutor. Daar, consider ca la un moment dat, daca iei o decizie si crezi foarte mult in ea, gasesti solutii acolo unde nici nu te gandesti.
    Toate cele bune,
    Mada

    RăspundețiȘtergere
  10. Am stat si m-am gandit mai bine ... Cred totusi ca un job part-time ar fi necesar ... Nu de alta, dar te mai tine in contact cu lumea exterioara si iti tine creierul in miscare

    RăspundețiȘtergere
  11. Draga SB, continuand discutia, care chiar ma intereseaza, eu chiar am cautat un job part time, dar unde gasesti in Romania? Am intrebat in sistemul bugetar unde lucrez eu si mi s-a ras in nas. Iar la patron, nici atat, existand doar interesul pentru castig, iar nu pentru dorintele angajatului. In strainatate...da. Exista part-time autentic si munca de acasa, daca vrei sa imbini familia si job-ul, dar la noi? Daca ai gasit tu o solutie pentru un intelectual sa lucreze part time, spune-mi te rog si mie. As fi absolut sincer interesata. Ana (scuze pentru postarile ca anonim dar nu gasesc inca solutia tehnica sa imi apara numele)

    RăspundețiȘtergere
  12. Buna Ana,
    Uite, am gasit un site pt joburi cu norma redusa... http://mini-jobs.ro/
    Sper sa te ajute...nu stiu cat de serios e...
    Numai bine,
    Silvia

    RăspundețiȘtergere
  13. Multumesc mult, SB. Voi verifica periodic site-ul, poate apare ceva atractiv.Ana

    RăspundețiȘtergere
  14. draga Irina,
    din cate am citit in articolul (foarte fain! ) despre barfa,te-ai reintors la lucru.cum vezi acum postarile despre femeia casnica si cum se impaca acum femeia casnica din tine cu cea care lucreaza? te intreb pentru ca si eu sunt casnica si voi fi pentru inca o perioada de cativa anisori(o sa mai avem un bebe,pe langa micutele de 3 si de un anisor) ,dar mi-as dori sa lucrez peste ceva ani in invatamant.
    Cu recunostinta si pretuire,
    ecaterina.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ecaterina, sunt in continuare de parere ca locul principal al femeii este in camin. Pe de alta parte, e bine ca orice om sa poata castiga o paine din munca lui, fiindca nu stii in ce situatii te poate pune viata.Ce pot sa-ti spun?fiecare trebuie sa-si gaseasca drumul propriu, cu ajutorul lui Dumnezeu, nu exista o reteta universala.

      Ștergere

♥ ♥ ♥ Lasa un gand frumos! ♥ ♥ ♥
Comentariile anonime sau facute in scop publicitar vor fi sterse.

♥ Translate