luni, 17 octombrie 2011

Lunea casatoriei

            Daca e luni vorbim despre casatorie ...sau cel putin o sa ma stradui sa aduc vorba :). 
Am gasit cateva bloguri foarte interesante, cu sfaturi care mi s-au parut de folos, si in fiecare luni sper sa reusesc sa traduc cate un articol referitor la acest subiect. Voi incepe cu o serie intitulata „Semnele de avertizare in casnicie”, scrisa de Mary Hess.

   Saptamana intai : „ Curbe periculoase”- aici


   Saptamana 2 - Intoarcerea interzisa



  Vedem acest semn cam peste tot in ziua de azi, nu-i asa?

  Intoarcerea interzisa

  Nu e voie sa dai inapoi

   Nu e voie sa intorci

    E o miscare ilegala


Casatoria e un angajament.

  Am promis ca vom fi acolo la bine sau la rau.

In bogatie sau in saracie

La sanatate sau la boala

Pana cand moartea ne va desparti


Asta inseamna ca langa mine sotul meu va fi in siguranta pentru a se arata asa cum este cu adevarat - fara sa se teama ca eu ma voi razgandi , sau ca voi pleca, sau ca voi zice ca totul s-a terminat. Poate sa-mi arate ce e mai bun din el, sau ce e mai rau- fiind in siguranta.

De ce?

Fiindca m-am angajat sa raman in aceasta relatie pentru totdeauna.

M-am angajat si am promis ca nu-l voi parasi niciodata.*

Si  doamnelor, odata ce deschidem usa si intretinem gandul „iesirii” din relatie permitem celui rau sa puna piciorul in viata noastra.

Doar sa crapam usa si cel rau se poate strecura pe nesimtite inauntru, ca s-o deschida cu totul mai tarziu.

Ce e de facut?

Vom inchide usa !

Vom spune ca divortul NU este o optiune.

Vom decide ca, oricat de grea este viata, putem s-o scoatem la capat.

Intoarcerea interzisa, doamnelor!Intoarcerea interzisa!

:::::::

* Completare: sunt total de acord ca exista situatii in care divortul este singura optiune, dar aceste cazuri sunt extrem de rare. Daca sunteti intr-o situatie pe care o considerati extrema, va rog cautati ajutor si cosiliere cat mai repede! „


                                                   (tradus si adaptat dupa acest articol )

6 comentarii:

  1. eu sunt de aceeasi parere dar o parere subiectiva deoarece sotul meu este un OM adevarat,un familist convins si cu o educatie aleasa.un om care stie sa respecte valorile familiei .insa cum ramane cu acele femei care dorm de multe ori la vecini sau in starda pentru ca sotul iar,pentru a mia oara a venit beat si le-a batut pe ele si pe copiilor?cam cat ar trebui sa rabde?cum ramane cu miile de crime in familie,moartea i-a despartit...dar o moarte provocata de partenerul de viata.eu stiu ca "ce a unit Dumnezeu,omul sa nu desparta" dar cred ca se refera la altceva,mult mai profund si mai obiectiv.e doar o parere nu un adevar.o zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  2. Sarah, pentru aceste situatii de exceptie autoarea a pus la final o mica completare. Dar articolul e pentru femeile cu casnicii obisnuite, care incep sa mearga rau. Azi sotul e minunat, dar intervin diverse greutati ale vietii care poate il schimba, il mai inaspresc, nu se mai poarta asa bine, etc. . Ce faci, il lasi balta si cauti altul?cam asta e sfatul pe care o femeie il primeste de obicei in astfel de situatii- lasa-l , nu te mai chinui, esti tanara, gasesti altul mai bun, etc..Dar din pdv crestin alternativa pt vremuri grele in casnicie sunt rabdarea, rugaciunea si sfatul duhovnicului. Si cu Dumnezeu tot inainte, nu e cale de intoarcere.

    RăspundețiȘtergere
  3. ,Doamne ajuta multumesc mult de tot pentru articol ,foarte adevarat ceea ce spune ,C.A

    RăspundețiȘtergere
  4. cu siguranta nu mi-as parasi sotul pentru ca ceva s-a schimbat in atitudinea lui.problemele vin in fiecare familie,important e sa iei taurul de coarne si sa mergi de mana cu omul pe care l-ai ales sa iti fie sot pe drumul vietii.divortul nu e o rezolvare ci fuga de probleme.situatiile de exceptie,cand sotul e alcoolic sau extrem de violent le inteleg si daca chiar s-au incercat toate alternativele de salvare a casniciei si nu a mers nimic,iar viata celor doi este pusa in pericol atunci probabil divortul este alternativa dar nu pot sfatui pe cineva sa divorteze.cei care sfatuiesc pe cineva sa divorteze gresec foarte mult pentru ca pana nu stai sub acelasi acoperis cu un om nu stii cum e si nu poti fi obiectiv.week-end minunat!

    RăspundețiȘtergere
  5. Sarah, asa cred si eu!week-end minunat si tie!

    RăspundețiȘtergere

♥ ♥ ♥ Lasa un gand frumos! ♥ ♥ ♥
Comentariile anonime sau facute in scop publicitar vor fi sterse.

♥ Translate