vineri, 4 noiembrie 2011

Halloweenul - astazi ne-am „intersectat” :)

Spuneam aici ca n-am fost pusa in situatia de a vorbi copiilor despre Halloween, si credeam ca n-o sa am prea curand ocazia, dar iata ca ocazia s-a ivit azi.
sursa: didactic.ro!

Ilinca a venit de la scoala fluturand doua fise la engleza, pe care erau desenate fantome, vrajitoare si dovleci infricosatori. Pe care mai erau si versurile unui cantecel despre cum isi pun copiii palaria de vrajitoare, se picteaza infricosator pe fata si pleaca la cerut bomboane. Pe langa acestea, doamna de engleza le-a cerut sa deseneze ceva pe tema acestei sarbatori, dupa ce presupun ca le-a vorbit amplu despre ea, eventual le-a aratat si ceva imagini. Altfel nu-mi explic de unde i-a venit fiica-mi ideea sa deseneze un costum de schelet, si o palarie cu coarne pe ea!
Am fost foarte suparata !de la inceputul anului doamna de engleza nu le-a dat nici macar o singura fisa - o poezioara, un cantecel, ceva- ca deodata, de Halloween, sa faca risipa de resurse!nu mai era nimic de invata la engleza, decat despre vrajitoare, stafii, scheleti si coarne de draci!
Asa ca a trebuit sa-i explic Ilincai ce este de fapt Halloweenul, care e originea acestei sarbatori si de ce noi, ca si crestini, trebuie sa ne delimitam de ea.
Nu sunt contra sculptarii dovlecilor - imi amintesc cu placere cum, in copilarie, sculptam toamna dovleci impreuna cu parintii si cu prietenii. Seara ii scoteam in fata blocului, cu cate o lumanare inauntru, si era foarte dragut!Dar acest obicei era legat strict de venirea toamnei, si n-avea nici o legatura cu stafiile, scheletii si dracii!
Daca inca aveti indoieli ca ar fi ceva rau sa-i puneti copilului pe cap palarie de vrajitoare, sau sa-i dati voie sa poarte masti infricosatoare, ori sa mearga la petreceri de Halloween pe motiv ca sunt distractive, va sugerez sa cititi materialele a caror linkuri se gasesc  AICI, precum si materialele de AICI si de AICI.

Va doresc o seara placuta!
Irina

7 comentarii:

  1. Acesta asa zisa sarbatoare oculta prinde din ce in ce mai mult in Romania!Bunul Dumnezeu sa ne ocroteasca pe noi si copii nostri!
    p.s.: in generala pentru mine acesta sarbatoare era o joaca si nu intelegeam prea bine sensul ei ,dar timpul a trecut..... eu am inteles mai bn si nu vreau sa "serbez acesta sarbatoare Halloween"

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu nu am sarbatorit niciodata aceasta sarbatoare. Nu stiu daca e intr-adevar demonica dar mi se pare absurd sa ne speriem copiii, aceeasi copii pe care nu ii lasam sa se uite la filme de groaza pentru ca vor visa urat si isi vor dezvolta tot felul de frici. Noi avem sarbatoarea Sfantului Andrei cand se zice ca sufletele celor morti vin pe pamant.Atunci se dau ferestrele cu usturoi si se deseneaza cruci pe usi si geamuri.
    Ma enerveaza foarte tare amploarea pe care o ia aceasta sarbatoare in scoli si gradinite.
    Si eu scobeam dovleci sa fac felinare, dar pentru ca in aceasta perioada erau si nu o faceam dintr-un alt motiv decat ca sa ne distram. Nici nu stiam de "halouin". Bunica povestea ca si ea facea acest lucru cand era mica.
    Sambata frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  3. Mirela, asa e, din pacate!

    Catrinel,ca si crestini noi stim ca sufletele mortilor sunt in rai sau in iad, asteptand Judecata de Apoi.E bine sa ne tinem de invatatura sanatoasa a Bisericii, nu sa ne luam dupa superstitii si traditii populare(vorbesc la general)

    RăspundețiȘtergere
  4. Cum spunea si Catrinel, ce sens are sa infricosam pe bietii copii? Eu tin minte ca, micuta fiind, imi era extrem de frica de intuneric, aveam senzatia ca vad tot felul de figuri, in special cand dormeam la bunici, la curte. Daca ar mai fi existat si o asemenea sarbatoare, chiar ca nu stiu cum m-as fi descurcat cu toate inchipuirile mele.
    Eu nu pot sa inteleg cum putem adopta tot ce e mai rau de la Occident. Exista de exemplu o sarbatoare foarte frumoasa la americani pe care as adopta-o cu placere, Ziua Recunostintei. Desi avem si noi sarbatorile noastre frumoase.

    RăspundețiȘtergere
  5. http://blog.patermihail.ro/arhive/1825

    Imi amintesc de maica Ecaterina care marturisea ce influenta demonica poate avea asupra noastra doar purtarea unui costum. Mai recent am citit la p Nicodim Mandita despre hainele pe care le purtam si cat de bine este sa stim de cine sunt facute si din ce sunt facute. La fel si mancarea. Parintele purta pe corp numai lenjerie alba din fibra naturala si spunea ca toate culorile din tesaturi au efect rau asupra pielii noastre.

    Nai tinem noi astazi cont de astfel de amanunte? Pe vremea copilariei mele aveam numai lenjerie intima alba si cu o floricica sau fundita mica ca sa stiu care-i fata. Mi.e dor de acele frumoase hainute.

    Doamne ajuta

    RăspundețiȘtergere
  6. E curios faptul ca se vorbeste din ce in ce mai mult de scoaterea religiei din scoli, dar nu se vorbeste nimic de interzicerea acestei "sarbatori" din care niciun copil de varsta prescolara sau scolara mica nu invata sau intelege ceva macar. Vedem foarte rar in scoli sarbatori romanesti care sunt extraordinare si recunoscute in lume.
    Cat imi doresc sa ne putem invata acasa copii despre cele drepte!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna seara din nou Irina dupa o lunga perioada de absenta. cred ca in primul rand trebuie stat de vorba cu teacher-easa si sa fie intrebata de catre voi parintii cine o pune sa vorbeasca despre Haloween copiilor? De ce copii au nevoie de surse de bu-hu-hu? Frica de asemenea personaje e valoarea ce trebuie educata in scoala? NU a ajuns neamului roman frica de securitate in toti anii acestia? acum vin alte bu-hu-hu-uri? Eu una asa as proceda. AM fost pusa in situatia asta aici in streini la scolile internationale si in ziua respectiva nu mi-am trimis la scoala copilul. I-am explicat profesoarei ce si cum si a inteles. Acum este la o scoala catolica (daca ortodocsii nu au...)si am scapat de nebunii inutile de genul acesta. Macar atat putem face: nu ne trimitem copii la scoala si n-au decat sa faca ce vor! Slava DOMNULUI!!! Tu/Voi ce crezi/credeti?
    cristina p.

    RăspundețiȘtergere

♥ ♥ ♥ Lasa un gand frumos! ♥ ♥ ♥
Comentariile anonime sau facute in scop publicitar vor fi sterse.

♥ Translate