luni, 31 octombrie 2011

Lunea casatoriei



   Daca e luni vorbim despre casatorie ...sau cel putin o sa ma stradui sa aduc vorba :).
Am gasit cateva bloguri foarte interesante, cu sfaturi care mi s-au parut de folos, si in fiecare luni sper sa reusesc sa traduc cate un articol referitor la acest subiect. Voi incepe cu o serie intitulata „Semnele de avertizare in casnicie”, scrisa de Mary Hess.
                                                                        INVITATIE
cred ca ar fi interesant daca lunea am citi pe mai multe bloguri despre casatorie. Daca doriti sa participati cu o postare  la lunea casatoriei (idei, sfaturi, traduceri, fragmente de lectura, recomandari de carti) puteti folosi bannerul de mai sus, si incepand cu lunea viitoare, o sa pun un formular unde veti putea lasa link-ul.
                                        
                                      Saptamana 4 :STOP


E un cuvant bun.
Stop.

E definitiv.
E plin de forta.

Spune omultime de lucruri cu doar cateva litere.
Stop.

Una din greselile pe care le-am facut in casatoria mea (si pe care le fac inca, din nefericire- dar nu asa de des) e ca uneori refuz sa pun STOP .

Stop vorbitului.
Stop cartitului.
Stop sacaitului.
Stop controlului.

Ups.

Nu-mi place sa recunosc asta.
Dar e adevarat.

Stop vorbitului - celor mai multe femei le place sa vorbeasca. E chiar dovedit stiintific ca folosim mai multe cuvinte decat barbatii. Deci avem o gramada de vorbit, nu-i asa?Si de multe ori vorbim prea mult - intrerupandu-ne sotul- vorbind, vorbind, vorbind. In loc de asta ar trebui sa ascultam, ascultam, ascultam. E important sa vorbim- stim asta. Dar e si mai  important sa punem STOP VORBITULUI si doar sa ascultam cu adevarat - nu doar cu urechile, ci si cu inima. Vei ajunge departe in relatia voastra  procedand asa. Crede-ma.
 

Stop cartitului  -   Of, de cate ori va  regasiti plangandu-va referitor la ceva? Plangandu-va  de casatoria voastra, care  nu pare sa fie asa de buna  cum e cea a lui Susie, plangandu-va ca sotul vostru nu e asa de atent ca sotul lui Sue ?Ati inteles ce vreau sa spun? Trebuie sa punem STOP cartitului referitor  la casatoria noastra. Cand ne plangem il ascultam pe  Pârâș (diavol)  si ii credem minciunile. Nu vrem Sa-L ascultam pe Tatal si sa credem adevarul Sau : „Doamne, cum il vezi TU pe sotul meu? ”

Stop cicalitului - Nu cred ca e nevoie sa spun prea multe pe tema asta. Sa ne oprim doar din a ne cicali sotul. Stim ce spune Scriptura, nu-i asa?  Iata aici cateva indicatii.  :)

Stop controlului. - Nici asta nu e usor. Ne putem controla sotii in multe feluri - uneori direct, alteori indirect. Dar controlul nu e optiune. Trebuie sa il ascultam, asa cum si el Il asculta pe Hristos. Intr-o casatorie unde exista dragoste si respect reciroc, controlul nu va fi o problema.

 Oh! casatoriile noastre pot fi mult mai bune! Sunt asa de incantata de ceea ce Dumnezeu poate face in relatiile noastre, in casatoriile noastre- El doreste sa fie in centrul acestora si , daca noi facem acest lucru, El ne va ajuta sa ne armonizam si sa facem schimbari de-a lungul drumului!

5 comentarii:

  1. Doamne ajuta ,foarte frumos acest obicei de a scrie despre casatorie in fiecare luni, ,personal nu am blog si nu sunt sanse sa-mi fac unul insa i-mi place sa citesc ce spune si cred si alte persoane .Foarte frumoase toate articolele de aici insa cele despre casatorie i-mi plac in mod deosebit deoarece cred ca mereu trebuie adus ceva nou in casatorie iar aceste articole ma ajuta foarte mult .Chiar daca sunt casatorita de 15 ani,abia acum inteleg cu adevarat aceasta Taina(a casatoriei ),am fost in punctul de a divorta insa nu am facut aceasta deoarece stiam ca in biserica nu este permis aceasta ,acum incercam impreuna cu sotul meu sa ne regasim ,sa fim o familie,invatam sa redescoperim iubirea .Nu este usor dar nici imposibil nu este ,cu ajutor de la Dumnezeu cred ca intr-o zii vom fii cu adevarat o familie crestina ,iertare din nou pentru lunga discutie chiar daca i-mi propun sa nu vorbesc asa de mult nu reusesc deci cu siguranta trebuie sa spun si eu STOP (chiar daca aici este vorba de alceva),cat despre indemnul STOP din articol am observat ca ori de cate ori i-mi dau seama ca spun prea multe si reusesc sa ma opresc multe lucruri bune se intampla ,C.A

    RăspundețiȘtergere
  2. Cat de mult imi place lunea casatoriei! Multumim, Irina!:)

    RăspundețiȘtergere
  3. felicitari, in primul rand pentru blog,
    iar in al doilea rand pentru minunatele postari. chiar m-a impresionat articolul.succes in continuare

    RăspundețiȘtergere
  4. C.A.,cu ajutorul lui Dumnezeu totul e posibil. Un parinte spunea ca prima nunta e cea care se savarseste si in cer, si cu omul acela suntem uniti pe vesnicie, indiferent ca divortam si chiar daca ne recasatorim. Merita sa lupti pt. casatoria ta..


    Claudia, ma bucur. Sper sa mai participe si altii.

    RăspundețiȘtergere

♥ ♥ ♥ Lasa un gand frumos! ♥ ♥ ♥
Comentariile anonime sau facute in scop publicitar vor fi sterse.

♥ Translate