luni, 19 decembrie 2011

Lunea casatoriei


   Daca e luni vorbim despre casatorie ...sau cel putin o sa ma stradui sa aduc vorba :).
Am gasit cateva bloguri foarte interesante, cu sfaturi care mi s-au parut de folos, si in fiecare luni sper sa reusesc sa traduc cate un articol referitor la acest subiect. Articolul de astazi este preluat si tradus de pe situl ~The Imperfect Wives~

                                                                        INVITATIE
cred ca ar fi interesant daca lunea am citi pe mai multe bloguri despre casatorie. Daca doriti sa participati cu o postare  la lunea casatoriei (idei, sfaturi, traduceri, fragmente de lectura, recomandari de carti) puteti folosi bannerul de mai sus, si apoi lasati un comentariu cu linkul.
Va multumesc!
 Darul Intelepciunii

Prin înţelepciune se ridică o casă, prin bună chibzuială se întăreşte. Şi prin ştiinţă se umplu cămările ei de tot felul de avuţie scumpă şi plăcută. 
Pilde 24 : 3,4
Cat de des le raspundem sotilor nostri intr-o maniera care nu este placuta nici pentru ei, nici pentru Dumnezeu?Imi place cum Stormie Omartian, in cartea The Power of A Praying Wife (Puterea rugaciunii unei sotii), spune : Taci din gura si roaga-te!V-a atras atentia?mie in mod sigur da!
Aceasta este intelepciunea. Sa stii cand e momentul sa vorbesti, si cand e momentul sa taci si sa te rogi.

Intelepciunea ne elibereaza de eul nostru (egoist) 
Am invatat devreme in casatoria mea ca intelepciunea e ceva care imi lipseste din plin. Dar, daca -ati fi intrebat atunci daca este asa, sunt sigura ca as fi negat. Pe masura ce citeam Sf. Scriptura mi-am dat seama ca nu imi zideam caminul prin cuvinte de dragoste si incurajare. In loc de asta am ales sa evidentiez greselile si defectele sotului meu, nu doar inaintea lui Dumnezeu, ci si in fata tuturor celor din jur.Caminul meu se prabusea din cauza lipsei de intelepciune.
Pildele lui Solomon ne invata ca intelepciunea aduce chibzuinta, si asa se cladeste o casa puternica. Te-ai gandit vreodata ca TU esti casa despre care vorbeste Solomon aici?

Intelepciunea ne elibereaza de rau
Orice cuvant care ne iese din gura care il darama pe sotul nostru este rau si in el nu se poate gasi intelepciune. Atunci cand vorbim cu intelepciune cuvintele noastre vor fi blande si vor avea impactul sperat.Pilde 15:1 ne invata : Un răspuns blând domoleşte mânia, iar un cuvânt aspru aţâţă mânia.

Intelepciunea ne invata sa citim Sf. Scriptura
Fa-ti timp sa citesti Pilde 1-3 si subliniaza versetele prin care iti vorbeste Dumnezeu. Strange aceste cuvinte in inima ta. Cuvantul lui Dumnezeu este arma care ne ajuta sa luptam cu limba noastra nestapanita.

Intelepciunea evidentiaza pacatele din inima noastra 
Avem atatea pacate ascunse in inima noastra!Pe masura ce crestem in intelepciune, ea descopera raul si ne ajuta sa ne curatam inima prin pocainta. Sa fim sincere cu noi insine- cadem adesea!Asta se va intampla cata vreme traim in acest trup trecator. 
Cand ai pacatuit, nu te chinui facandu-ti reprosuri. In loc de asta pocaieste-te!Ridica-te din nou!(crestinii ortodocsi fac acest lucru folosindu-se de Taina Sf. Spovedanii - nota mea). Aduna-te.Zambeste. Putem face toate aceste lucruri prin Hristos care ne intareste!
Intelepciune!ce dar minunat putem primi de la Dumnezeu, si oferi celorlalti in aceasta minunata perioada a Craciunului!
Şi de este cineva din voi lipsit de înţelepciune, să o ceară de la Dumnezeu, Cel ce dă tuturor fără deosebire şi fără înfruntare; şi i se va da.Iacov Şi de este cineva din voi lipsit de înţelepciune, să o ceară de la Dumnezeu, Cel ce dă tuturor fără deosebire şi fără înfruntare; şi i se va da.
Iacov 1:5


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

♥ ♥ ♥ Lasa un gand frumos! ♥ ♥ ♥
Comentariile anonime sau facute in scop publicitar vor fi sterse.

♥ Translate