luni, 26 decembrie 2011

Lunea casatoriei

 

Daca e luni vorbim despre casatorie ...sau cel putin o sa ma stradui sa aduc vorba :).
Am gasit cateva bloguri foarte interesante, cu sfaturi care mi s-au parut de folos, si in fiecare luni sper sa reusesc sa traduc cate un articol referitor la acest subiect. Articolul de astazi este preluat , tradus si adaptat de pe situl ~The Imperfect Wives~

                                    
Cine te completeaza? 

Femeile au iubit intotdeauna cartile si filmele de dragoste, pline de pasiune si de romantism. Replici ca “tu ma copletezi“ sau `au trait fericiti pana la adanci batranete` , sau altele de acelasi gen ne raman in subconstient fara sa ne dam seama. Aceste fraze, si altele de acelasi gen ne programeaza pentru un esec in casatorie.
Stiu, suna un pic dramatic, dar sa ma explic.
Desi cred ca Dumnezeu, care ne-a creat dupa chipul si asemanarea Sa, ne-a facut astfel incat exista un gol in inima noastra care poate fi umplut doar de sotul nostru, totusi cred ca sufletul nostru nu isi poate gasi fericirea si implinirea completa decat in El.
Dumnezeu este singurul care ne poate implini dupa  cum ne dorim si/sau simtim nevoia. Sotii nostri (si reciproca e valabila) sunt o adaugare la aceasta stare, si nu un substitut pentru ea.
Că (El) a săturat sufletul  însetat şi sufletul flămând l-a umplut de bunătăţi (Ps. 107: 9)
Hristos să Se sălăşluiască, prin credinţă, în inimile voastre, înrădăcinaţi şi întemeiaţi fiind în iubire,Ca să puteţi înţelege împreună cu toţi sfinţii care este lărgimea şi lungimea şi înălţimea şi adâncimea, Şi să cunoaşteţi iubirea lui Hristos, cea mai presus de cunoştinţă, ca să vă umpleţi de toată plinătatea lui Dumnezeu.(Efeseni 3:17-19)
 
Dumnezeu vrea sa ne umple sufletul cu dragostea Lui, astfel incat cupa noastra cu dragoste sa fie plina, si sa dea pe dinafara.Cand ne vom astepta sau vom cere sotului nostru sa ne umple sufletul in acest fel, vom ramane mereu nemultumite si asteptand (fiindca el nu va putea niciodata sa faca acest lucru).
Doamnelor, va incurajez, ba chiar va provoc ca saptamana aceasta sa descoperiti acele arii ale vietii voastre, acele nevoi pe care cereti sotului vostru sa le implineasca, dar care nu pot fi implinite decat de Dumnezeu.
Veti ridica aceasta povara de pe umerii sotului vostru si veti permite lui Dumnezeu sa va implineasca, asa cum numai El poate sa o faca?Si apoi priviti la sotul vostru, eliberat de aceasta povara necuvenita care apasa asupra lui.
Sa ne rugam ca sa ne gasim doar in El adevarata implinire!

.............................

potrivit cu subiectul de mai sus, am gasit o intamplare la cuviosul Paisie Aghioritul :

“Odată a venit la Colibă cineva care mi-a spus că are probleme cu femeia lui. Ajunsese la divorţ. Nu voiau să se vadă unul cu altul. Amândoi erau învăţători şi aveau doi copii. Nu mâncau niciodată acasă. După ce terminau serviciul unul mânca la un restaurant, celălalt la altul, apoi luau câteva sandwich-uri pentru copii. Iar sărmanii copii, atunci când se întorceau părinţii lor acasă, se duceau şi căutau prin buzunare şi prin genţi să vadă ce le-au adus să mănânce. Sufereau o mare dramă. Bărbatul ei era şi cântăreţ la o biserică. La o biserică mergea femeia lui, la alta cânta el. Până acolo au ajuns.

“Părinte, ce să fac? îmi spuse acela. Duc o cruce mare, foarte mare. în fiecare zi avem cer­turi în casă”. “Ai fost la duhovnic?” l-am întrebat. “Da, am fost şi mi-a spus să fac răbdare, căci duc o cruce grea”, îmi răspunse. “Ia să văd, cine duce o cruce mare, îi spun. Să luăm lucrurile de la început. Atunci când v-aţi căsătorit, vă certaţi ca şi acum?”. “Nu, îmi spune. Opt ani am avut multă dragoste între noi. O adoram pe femeia mea mai mult decât pe Dumnezeu. După o vreme însă, ea s-a schimbat. A devenit cârtitoare, capricioasă…”. Auzi! S-o adore mai mult decât pe Dum­nezeu! “Ia vino-ncoace. Ai spus că ai adorat-o pe femeia ta mai mult decât pe Dumnezeu. Dar oare cine este de vină că aţi ajuns în această situaţie, tu sau femeia ta? Tu, căci din pricina ta Dumnezeu şi-a retras harul Său de la femeia ta. Şi acum ce te gândeşti să faci?” îl întreb. “Cred că o să ne despărţim” îmi spune. “Nu cumva te-ai încurcat cu alta?”. “Da, mă gândesc la una”. “Măi omule, nu înţelegi că tu eşti vinovatul? Să ceri iertare de la Dumnezeu, deoarece ai adorat pe femeia ta mai mult decât pe El. Apoi să te duci să ceri Iertare şi de la femeia ta şi să-i spui: «Iartă-mă, căci eu am fost pricina creării acestei situaţii în casă şi a chinuirii copiilor noştri!». După aceea să te duci să te spovedeşti şi să adori pe Dumnezeu ca pe Dumnezeu, iar pe femeia ta s-o iubeşti ca pe femeia ta şi vei vedea că lucrurile vor merge bine. L-am zguduit bine. A început să plângă. Apoi mi-a făgăduit că o să mă asculte. După puţină vreme a venit din nou la mine şi mi-a spus bucuros: “Îţi mulţumesc, Părinte! M-ai mân­tuit. Suntem foarte bine şi noi şi copiii noştri”.
 .........................................

❤ si un gand de la mine - sper ca aceasta postare sa fie de folos in special tinerelor (sau mai putin tinere) necasatorite, care isi imagineaza ca odata cu nunta pe care o viseaza toate problemele se vor rezolva. Solutia problemelor noastre interioare nu e in afara, ci inauntru, in relatia noastra cu Dumnezeu. Daca te casatoresti nu inseamna ca  ai scapat de nefericire, singuratate,depresie, pretuire de sine scazuta, etc., etc.. Pe drumul vietii se pot intampla multe- apar greutati, neajunsuri, dureri care erodeaza relatia, daca nu exista atentie. Putem sa ne confruntam cu boala, divortul, vaduvia, separarea din cauza serviciului si altele. Intr-o clipa putem ajunge de la intimitate la singuratate, de la fericire la durere. In toate acestea singurul care ne poate ajuta, implini, bucura, sprijini, mangaia e Dumnezeu.Si nu e nevoie sa asteptam casatoria ca sa fim fericite in El. Profitati de aceasta perioada din viata ca sa-L cunoasteti mai bine, si sa cautati voia Lui in viata voastra, si veti fi ca Maria, care `partea cea buna si-a ales, care nu se va lua de la dansa` ((Luca 10, 38, 42) ❤


 INVITATIE
ar fi interesant si de folos ca lunea sa putem citi pe mai multe bloguri articole  despre casatorie. Daca doriti sa participati cu o postare  la lunea casatoriei (idei, sfaturi, traduceri, fragmente de lectura, recomandari de carti) puteti folosi bannerul de mai sus, si apoi lasati aici  linkul catre articol.
Va multumesc si va astept!








You are next... Click here to enter
This list will close in 12 hrs, 27 min (12/27/2011 8:59 AM CST)


2 comentarii:

  1. Irina, dai dovadă de multe înțelepciune când vorbești despre viața de familie, despre problemele ei, probabil anii de căsnicie pe care îi ai și, bineînțeles, credința te determină să ne împarți și nouă adevărata culoare a vieții în doi și nu rozul , pe care eu personal îl recunosc că îl visam înainte de a mă confrunta cu problemele căsniciei.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu indraznesc sa intreb de unde atata dragoste, intelepciune si har ai tu, Irina. Si cum gasesti cuvintele pe intelesul noastru al tuturor. De fiecare data cand citesc, vorbele tale imi merg la suflet si ma analizez mai atent. Si, cum spuneai tu intr-o postare, daca inveti ordinea: intai Dumnezeu, apoi sotul, apoi copiii...oricine poate ajunge la adevarata fericire.

    RăspundețiȘtergere

♥ ♥ ♥ Lasa un gand frumos! ♥ ♥ ♥
Comentariile anonime sau facute in scop publicitar vor fi sterse.

♥ Translate