luni, iulie 29, 2013

Planurile noastre de vacanta

imagine plaja
google.com

Am asteptat vacanta aceasta cu nerabdare, fiind prima pe care nu o petrecem printre betoane, inchisi in casa de dimineata pana seara, lesinati de caldura :). Primul lucru pe care l-am facut, odata intrati in vacanta, a fost programul. Am incercat sa realizez unul echilibrat, in care sa avem timp pentru toate- si odihna, si joaca, dar si de invatatura si lectura.
Parintele S. Kraiopoulos spune, in cartea lui ,,Parinti si copii,, (volumul 2, pag. 63-64):
,,Cand ei (parintii) ii lasa pe copii intr-o libertate totala, in vacantele de vara, de Pasti sau de Craciun, dau impresia copiilor ca perioada scolara e ceva greu, din care trebuie sa se salveze cineva cat mai repede posibil, ca esteceva neplacut, si asteapta vacantele, aceasta perioada de totala nelucrare.
Cand, insa, copilul stie ca si pe timpul vacantei are un program, se scoala la o anumita ora, mananca si se joaca la o anumita ora, ii ajuta pe parinti, merg la plimbare la o anumita ora, adica nu este vorba de dezordine, ci de un program care doar se relaxeaza, dar este o continuare a lucrarii.(...)
Si-n vacanta (copilul) are ceva de facut si bineinteles nu atunci cand ii vine, ci la momentul cand trebuie.Va manca la ora stabilita, isi va ajuta parintii, va si scrie un pic ca sa nu uite ce a invatat la scoala.,,.

Revenind, iata programul nostru :

7/8 trezirea si micul dejun
9-12 joaca afara si/sau activitati gospodaresti
12 - 13  pranzul
13-14  somn/odihna
 14-17 invatam, citim, coloram, desenam, facem lucru manual
(nu am pus activitatile dimineata fiindca in perioada pranzului stam in casa, mai ales daca e canicula)
17-20 joaca afara
20-21 cina si pregatirea pentru somn
21-21.30 povestea de seara
21.30-22 stingerea

Pentru joaca pe afara am cumparat piscina (din aceea mare, 5 mp, pot face baie si adultii, copii au loc sa inoate). Nisip avem vreo 6 mc :)), nu lipsesc bicicletele, trotineta, mingea si coarda, nici lopatelele, galetusele si formele. Nu avem leagan  deocamdata, dar sper sa rezolvam  aceasta problemuta.
Masina de inghetata a fost pusa deja in functiune, am facut un stoc de boabe pentru popcorn si lamai pentru limonada...asa ca ne-am pus pe vacantit.
Am pregatit urmatoarea lista de activitati, sper sa bifam cat mai multe dintre ele :
1.Sa completam un jurnal de vacanta
2.Sa mergem la biblioteca si sa imprumutam carti pe care nu le avem
3.Sa vizitam muzee si expozitii
4.Sa confectionam  hainute pentru papusi
5.Sa jucam sah, scrabble, carti, piticot.
6. Sa vizitam Gradina Botanica
7. Sa vizitam gradina Zoologica
8. Sa mergem la manastirile din zona
9.Sa invatam sa desenam (avem niste carti speciale, cumparate mai de mult)
10. Sa pictam
11. Sa facem figurine din plastilina
12. Sa facem baloane de sapun
13.Activitati de lucru manual
14.Sa  invatam engleza (ore in particular, completate cu Rosetta Stone)
15. Sa mergem la inot
 (n-a mai fost nevoie, fetele au invata sa inoate in piscina, de la o fetita din vecini)
16.Sa mergem la mare (in functie de buget)
17. Sa mergem la munte-
avem in plan Vulcanii Noroiosi si Platoul Bucegi (in functie de buget)
18. Sa avem o seara de film in familie, o data pe saptamana
19.Sa facem o casuta de gradina, daca tati si bunicul vor avea timp.
20. Sa mergem la ferma de cai din zona
21. Sa vizitam Parcul Copiilor

Voi ce aveti pe lista de activitati pentru vacanta?

1. Ce simplu si frumos! Imi doresc si eu asa ceva, dar pentru asta ar trebui sa am o familie, copii... ce mult imi doresc!

1. ei, pare simplu pe hartie, in practica ai nevoie de nervi tari ca te poti tine de un program

2. Doamne ajuta !

Noi procedam cam asa:
    8-9 trezirea
    10-13 (14) joaca afara
    14- 15 pregatirea mesei si masa
    15 - 16 (17) baiatul fie ma ajuta cu ceva in casa, fie lectureaza ( mare binecuvantare ca citeste singur multe carti ), sau /si se joaca lego, etc
    17 - 20 (21) - joaca afara, sau/si plimbarea de seara cu totii si / sau activitati in casa ( in functie de vreme etc)
    21-22.30 stingerea

Baiatul nostru este in clasa a III-a de la toamna. Nu am institat cu temele pe vacanta, in primul rand ca nu prea are, si in al doilea rand incepem sa recapitulam scrisul, dictarile, cate ceva la matematica cam dupa 15 august, mai serios. Asta pentru ca eu consider ca are cat de cat un program in vacanta , oricum citeste foarte mult si bine fara sa il cicalesc eu, mai facem impreuna unele experimente din cartea aceea in 2 volume de experimtente pentru copii, ma mai ajuta cu fetita bebelusa, si astfel mai invata una alta si in perioada de pana in 15 august. ( Mentionez ca multe framantari interioare am si eu cu privire la ce si cand i-ar fi de folos, temeri sa nu gresesc etc... :) dar....toate cu Doamne!)

In rest:
    -am fost la mare, ne-am plimbat si cu barca inchiriata intr-o zi, condusa de sotul meu, o activitate super interesanta , noua si uimitoare pentru toti
    -am fost la munte in Ceahlau, nu am prea escalaldat muntele in schimb, ca eu am participat la o tabara cu Maica Rafaela ( Iasi ) si sotul cu copii s-au bucurat de jocul in natura
    -cam in fiecare weekend aproape pe parcursul verii suntem plecati din localitate pe undeva: la unchiul meu la tara (PH), la soacra mea (HG), la bunica mea la tara (BR), la vreo manastire, la vreun obiectiv turistic;
    o parte din drumurile astea le-am facut vara aceasta, asa ca mai vedem pe restul ce mai ramane, de regula ne planificam cu cateva zile inainte pe unde sa mergem si asta cand nu facem drumuri foarte indepartate de Brasov ( unde locuim)
    -il implic pe baiat in activitati casnice, curatenie, dar destul de putin, pe cat se poate, ne lovim de multe proteste din parte lui adesea :) ma ajuta la ingrijirea surioarei lui pe cat se poate, cand fac piata merg cu amandoi - de regula saptamanal, privim cate un film de desene animate sau film ortodox impreuna cam o data pe luna, in schimb in zilele de weekend au program de jucat jocuri ( gen fotbal si/sau curse de masini, sah) cu sotul pe calculator; aaa...si mai merge la cate un antrenament de fotbal o data pe saptamana

Cam astea ar fi activitatile noastre, plus minus unele neprevazute pe care le hotaram cu putin inainte de a le face

Aaa...i-am dat voie baiatului ca o seara pe saptamana sa se culce la ce ora vrea el (adica nu exista regula cu ora de culcare)...

Cu drag, Carmen

1. Carmen, foarte fain programul vostru de vacanta. Ce bine ca baiatului ii place sa citeasca!pe Ilinca trebuie s-o mai imping de la spate, nu e genul sa stea toata ziua cu nasul in carte, cum mi-ar fi placut mie :))

3. Programul zilnic cam este la fel exceptie face somnul de amiaza, la noi tin 2-3 ore....

In rest pe timpul vacantei ne lasam dusi de val....am fost cu mocanita in Sovata, la manastiri cat putem de mult, in Bucuresti am fost in oraselul copiilor, ala facut de Piedone, nu stiu in ce sector.

Am fost pe Transfagarasan, Balea, Vidraru, Curtea de Arges....si iti voi mai spune in Toamna pe unde am mai fost.

Bun venit printre noi...

1. ah, som de pranz doua-trei ore...vise, taica, vise :)). La noi mijlocia e singura care doarme cu placere, la celelalte doua se lasa cu plansete de obicei cand le trimit la odihna.Nici nu insist sa doarma, macar sa stea in pat sa citeasca sau sa se uite intr-o carte in liniste.

4. Salutari,

Programul este intra-adevar esential pentru buna coordonare a copiiilor.
    Noi ne mai distram in vacanta si cu Jocul Educativ Lumea Furnicilor: furnici stranse intr-un bol cu substanta nutritiva, ele sapa santuri si se hranesc, iar noi le urmarim cu lupa.
    Numai bine,
    Sinziana

1. Sanziana, foarte intersant!si se vad bine?pun si eu jocul pe lista

5. Esti o mamica minunata! Mi-as dori ca in tara asta toti copiii sa creasca atat de frumos si sanatos! Te felicit si te imbratisez cu drag!

1. ei, multumesc, dar nu e chiar asa, pe blog se vad doar intentiile bune, nu si practica :). Dar fac eforturi, cred ca orice mamica face :)

6. Vreau si eu in programul tau de vacanta ... :)
    Daca mergi la Vulcanii noroiosi, sa stii ca merita si vezi ca-s de vizitat in doua locuri. Sa nu ratezi vreun loc, ca-i pacat. Vacanta frumoasa in continuare!

1. poftiti, poftiti! :)
      sa stii ca de la tine m-am inspirat cu vulcanii noroiosi :)

♥ ♥ ♥ Lasa un gand frumos! ♥ ♥ ♥
Comentariile anonime sau facute in scop publicitar vor fi sterse.