luni, august 19, 2013

Fly Lady reloaded :)

Nu stiu altii cum sunt :), dar pentru mine programul Fly Lady a functionat binisor la bloc. Cu  ajutorul unei organizari initiale, si apoi cu un minim de efort zilnic aveam o ordine rezonabila, si de  cativa ani nu mai stiu ce sunt alea curatenii generale de Pasti si de Craciun, in care demolezi casa din temelii si o reconstruiesti inainte de eveniment :). Bine, recunosc ca nu sunt nici o maniaca a curateniei, cu trei copii e cam greu sa ai o casa ,,spotless" pentru mai mult de zece minute :).

Acum am nevoie de un nou plan de  organizare, deoarece viata la casa e destul de diferita fata de cea de la bloc. Pe langa asta suntem in alta etapa a vietii - copiii au mai crescut, cele mari merg la scoala, deci ritmul zilnic e altul si, ca  bonus :), spre deosebire de anii trecuti, acum ne bucuram de ajutor  din partea parintilor. Una e sa te ocupi de casa singura, copiii fiind mici, nestiind sa pastreze ordine, sau sa ajute la treburile casei, obosita fiind de nopti nedormite, si alta e sa te ocupi de toate cat de cat odihnita, si cu ceva sprijin din partea familiei.

Revenind la ceea ce spuneam, am nevoie de o noua impartire pe zone- casa e o idee mai mare decat apartamentul si fiind pe doua nivele (parter plus mansarda) mi-e mai usor sa separ zona de zi de cea de noapte. Curtea si terasa aduc un plus generos de spatiu, odata cu un plus generos de munca :).
In principiu  sus am de facut mai putina curatenie, deoarece ziua nu prea se utilizeaza zona respectiva. Toate activitatile  zilnice ale familiei se desfasoara la parter , in livingul unit cu bucataria,  pe terasa si afara. Fiind vara copiii se joaca mult prin curte, asa ca nu se face prea mult deranj in casa. Acum  e mai putin de munca in interior, si nici afara nu e mare lucru de facut deocamdata, deoarece n-avem gradina, pasari sau animale.
Dupa cum va spuneam, casa noastra nu e cu mult mai mare fata de un apartament de bloc cu 4 camere. La parter avem un living unit cu bucataria, camara si o baie de serviciu. La mansarda sunt trei dormitoare si baia principala. Pe terasa luam masa cand nu e foarte cald, si tot aici avem un dulap cu jucariile copiilor. Curtea nu e mare, avem doar 650 mp de teren.
Impartirea pe zone e asemanatoare cu cea de la apartament :
Zona 1- terasa si camara
Zona 2 - bucataria
Zona 3 - baile
Zona 4 - dormitoare
Zona 5 - living
Voi pastra ora de primenire a casei, dar in loc de luni dimineata o s-o mut  luni dupa-amiaza, fiindca dimineata sunt la serviciu.
In saptamana 18-24 august sunt in zona 4 - dormitoarele. Misiunile pentru fiecare zi sunt:
luni- sterge praful si panzele de paianjen din colturile tavanului si de pe lustre
marti- aspira si curata podeaua/mocheta/covorul  (inclusiv pe sun paturi)
miercuri- pune la loc/strange/arunca/daruieste obiectele de pe noptiere, dulapuri, etc.
joi -curata intrerupatoarele de lumina si praful deasupra usilor
vineri - scutura saltelele si pernele (eventual spala pernele si protectia saltelelor)
Ca tot vorbim de spalat, ce-mi place foarte mult la casa (printre altele) este faptul in curte avem spatiu suficient pentru a pune la uscat muuulte rufe. Avem o masina de rufe extrem de incapatoare (9 kg) , putem spala lejer si paturi sau pleduri cu ea, si nu mai sunt conditionata de spatiul stramt al balconului.
Si apropo de rufe - obiceiul lunii august propus de Fly Lady este spalatul si aranjatul rufelor- asa ca voi reveni cat de curand cu o postare detaliata pe aceasta tema.
Pana atunci puteti citi toate postarile mele legate de organizarea casei AICI.



24 de comentarii:

Irina spunea...

Si eu trebuie sa urmez un program de genul. Desi locuiesc singura mereu gasesc inca ceva de pus la loc, de spalat etc. Si in mare sunt destul de ordonata...

CCristinaC spunea...

Ah, m-ai omorit cu rufele la uscat in curte. Cand visez la casuta mea, in primul rand asta visez: cearceafuri albe in bataia vintului. Programul Fly Lady nu e pentru mine. Eu am propriul meu ritm. :)
Sa ai spor la ce ti-ai propus!

Gingasia spunea...

Gradina(curtea) nu apare in program?O parte foarte importanta care te solicita si iti ia foarte mult timp vara!

Unknown spunea...

Categoric la casa e mult mai mult de lucru dar si satisfactie pe masura. La fetitele tale le dai sarcini in casa? Eu incerc sa-mi obisnuiesc baietii cu niste trebusoare prin casa dar tinand cont ca au doar 4 si 2 ani, mai mult stau dupa ei decat altceva. Incerc sa-i incurajez visand la ziua cand nu va trebui sa-i mai supraveghez pentru orice fleac. Daca ai ajutor de la parinti, te sfatuiesc sa-l accepti pentru supravegherea copiilor decat pentru treburi casnice. Sigur e doar o parere asta! Amenajari placcute in continuare! Imi plac la nebunie perdelele tale.:)

casuta gandurilor mele spunea...

Exista cumva un program Fly Lady si pentru copilasi !? Te apreciez maxim ,ca poti fi asa organizata cu 3 buburuze langa tine !Eu am o singura fetita si nu reusesc deloc sa o fac sa fie mai ordonata !La mine in schimb,au functionat tare bine acele obiceiuri ale programului Fly Lady ,si pentru ca mi se parea o idee buna, le combinam. De ex. : facutul patului dimineata,cu o chiuveta curata si stralucitoare seara, doua lucruri care ma motivau pana la urma,sa fac curatenie luna,in ambele locuri(caci asta era si secretul ).Si tare buna mai e cafeluta de dimineata, bauta pe indelete cu sotul meu, intr-o bucatarie curata si primitoare !Mult spor in toate si o saptamana asa cum ti-o doresti !

@irina_sweet_home spunea...

Cristina, intradevar, fiecare trebuie sa aplice ce i se potriveste mai bine.Voi ce-ati mai facut cu casuta, parca erati in cautari.

@irina_sweet_home spunea...

deocamdata nu prea ne solicita :)), de asta n-am trecut-o. O sa vedem la toamna- vara viitoare.

@irina_sweet_home spunea...

Laura, mai mult cu cele mari ma ajut, dar nu cu cine stie ce treburi- sa puna si sa stranga masa, sa spele vasele, sa puna lucrurile la loc...dar merge greu, joaca e mult mai atractiva :)).Ai tai sunt inca micuti, mai ceva ani inainte pana sa scapi de grija lor :).Parintii ne ajuta cu de toate,cat pot si ei.E tare bine sa ai ajutor.

@irina_sweet_home spunea...

am impresia ca exista, parca vazusem ceva pe site.Daca fetita ta e micuta nu te astepta la prea multe, se va ordona cu timpul, vazand exemplul tau.Multumesc, mult spor si tie!

anca spunea...

Pe mine ma motiveaza foarte tare postarile tale legate de ordine, pentru ca eu sunt dezordonata din fire, si pasii mici, zilnici nu mi se par o corvoada si se transforma in obiceiuri bune:). Spor!

Catrinel spunea...

De aceea iubesc eu vara...activitatile se muta afara si se pastreaza mai usor curatenia in casa. Uscatul rufelor afara reprezinta un mare avantaj. Eu am o zona in spatele casei acoperita unde usuc rufele. Este foarte fain deoarece nu se mai decoloreaza de la expunerea directa sub razele soarelui, iar cand ploua nu este nevoie sa fug repede sa le strang daca sunt intinse. Mult spor cu noua organizare!

Iuliana spunea...

La mine Fly Lady nu prea a functionat, dar daca e sa fiu foarte sincera, cred ca nici nu m-am straduit suficient. Mi-e ciuda uneori pe mine insami ca-mi scarific sambata ca sa fac toata casa cap-coada.
In alta ordine de idei, din pozele tale razbate atata liniste si frumos! Felicitari, sa va stapaniti sanatosi coltul de rai :)

floungureanu spunea...

Wow!Felicitari!Incredibil!mai rar am vazut o femeie sa faca cu pasiune menajul casei, ba chiar sa-l ridice la rang de arta:)

Laura spunea...

Irina, eu te citesc de multa vreme si am comentat rar la tine dar imi place enorm blogul tau si ti-am simtit lipsa cand n-ai mai scris o perioada. Imi place starea pe care mi-o transmit postarile si pozele tale. Casuta ta arata minunat, imi place tema cu floarea soarelui din bucatarie. Iar ponturile tale din programul Fly Lady ma motiveaza sa fiu mai organizata in ceea ce priveste curatenia. Nu stiu daca cititorii tai iti spun suficient de des, dar iti multumim pentru tot ce impartasesti cu noi pe blog, pentru toate gandurile frumoase pe care le pui aici si pentru caldura care ne intampina de fiecare data cand iti deschidem pagina.

Insemnarile unei femei spunea...

Imi place Fly Lady l-am aplicat la casa, acum aceasta postarea vine in a-mi mai da idei. Multumesc Irina

CCristinaC spunea...

Inca mai suntem in cautari. In paralel facem schite de dezmembrare sa intram in posesia unei gradini de vreo 800mp, pe care ne-o dau socrii. Daca nu reusim sa ne gasim o casuta sa ne placa, ne apucam de construit. :)

@irina_sweet_home spunea...

e bine sa stii cat de cat ce ai de facut, chiar dacau ai mult

@irina_sweet_home spunea...

Anca, asa sunt si eu, mai dezordonata si delasatoare, de asta fac eforturi sa ma schimb :)

@irina_sweet_home spunea...

Catrinel, foarte utila zona ta de uscat rufe, va trebui sa facem si noi ceva de genul asta. Deocamdata usuc afara, sau pe terasa.

@irina_sweet_home spunea...

Iuliana, cu Fly Lady e putina bataie de cap la inceput, pana iti stabilesti niste obiceiuri, si pana treci macar odata prin toata casa, dar cand iti intri in mana ai tot mai putine de facut, fiindca nu se mai aduna atatea.

@irina_sweet_home spunea...

artele casnice sunt la indemana tuturor, din pacate tot mai putini vor sa devina artisti :)

@irina_sweet_home spunea...

Laura, multumesc tare mult, ma bucur cand aud ca blogul meu e de folos.Cred ca Dumnezeu a pus multa frumusete in aceasta lume, si imi doresc ca macar putin sa ma aseman cu El- sa pun un pic de frumusete, de pace si de ordine in micul meu univers :).

@irina_sweet_home spunea...

Gabriela, multumesc si eu pentru vizita. Spor la treburi in continuare :).

Laura spunea...

tare as vrea sa vad cum arata casuta voastra pe dinafara. Poate ne bucuri cu niste poze :D