sâmbătă, octombrie 12, 2013

Caminul meu-un colt de rai!a doua saptamana

,,7-13 octombrie- puneți zilnic o muzică plăcută. Alegeți muzică clasică, ambientală sau religioasă, sau alt fel de muzică care face plăcere întregii familii. Străduiți-vă să folosiți cuvinte plăcute și să nu vă certați cu nimeni. Reamintiți familiei să evite mânia, bârfa, criticismul sau răspunsurile obraznice. Ca soție și mamă încercați să fiți plină de blândețe față de toți.,,



A mai trecut inca o saptamana plina in care am incercat sa raspund provocarii de octombrie. Din pacate nu am reusit sa ascult prea multa  muzica, fiindca in putinul timp cat am stat pe acasa,din motiv de saptamana aglomerata la serviciu, am facut teme cu copiii sau mi-am gasit treaba prin curte, mai ales ca vremea a fost frumoasa.
Printre picaturi am reusit sa ajung la partea dantelata a salului, sper ca miercuri sa am ceva de aratat :).
Constat, a nu stiu cata oara, ca mania si criticismul sunt patimi greu de dezradacinat, dar nimic nu e imposibil cu ajutorul bunului Dumnezeu. De mare folos mi-a fost un cuvant al Sf. Ioan Gura de Aur, din care am retinut fragmentul de mai jos :
,,...atunci când ne jignesc oameni puternici, adică cei care au puterea să ne facă rău, îndurăm mai mult decât am fi crezut. Dar dacă jignirea vine de la oameni care sunt mai prejos de noi sau lipsiţi de putere, de la oameni de care nu este nevoie să ne fie frică, nu îndurăm insulta. De ce nu ne gândim că şi într-un caz şi în celălalt, Dumnezeu este Cel care îngăduie să fim atacaţi? Dumnezeu este Cel care ne dă medicamentul amar, dar mântuitor, ca să ne vindece de egoismul nostru. Aşadar, să nu ne mâniem şi să nu ne îndreptăm nici împotriva înţeleptului Doctor, nici împotriva oamenilor, care sunt instrumentele prin care lucrează Dumnezeu. Să întâmpinăm orice vorbă rea şi orice nedreptate cu tăcere, îndelungă-răbdare şi smerenie.
Te-a supărat careva? Adu-ţi atunci aminte de păcatele tale şi gândeşte-te de câte ori L-ai supărat tu pe Dumnezeu. Dacă acum nu te vei mânia şi vei ierta, nici Dumnezeu nu se va mânia pe tine atunci când va fi nevoie să dai socoteală pentru faptele tale. Iertaţi orice aveţi împotriva cuiva, ca şi Tatăl vostru Cel din ceruri să vă ierte vouă greşealele voastre (Marcu 11, 25).,,

Voi cum ati raspuns provocarii de saptamana aceasta?

Irina

17 comentarii:

  1. Mie imi pica ca o manusa cuvintele Sf.Ioan Gura de Arur. Exact la asta ma gandeam aseara, in timp ce ma uitam la "Vocea Romaniei" ;)) - ce asociere!!. Si m-am mai linistit :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sf. Ioan Gura de Aur are niste predici foarte actuale, asa mi se pare.Parca ne vorbeste noua, nu societatii de acum sute de ani.

      Ștergere
  2. Esti o sursa de inspiratie, Irina! In lumea asta obsedata de miscare, esti o oaza de liniste, citate intelepte, ganduri de pus la rana. Sa nu te opresti niciodata din scris! avem nevoie de tine!
    referitor la provocarea saptamanii, recunosc ca nu am tinut cont de ea, dar ieri, cat am stat singura pe acasa am ascultat Divna Ljubojevic si mi-a mers la inima. E o muzica ce rasuna parca din adancurile noaste ortodoxe. Superba!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ingrid, chiar nu merit atatea cuvinte frumoase, dar iti multumesc!
      si mie imi place mult Divna, sotul meu mi-a facut cadou un cd de-al ei, il ascult cand am dispozitie muzicala :)

      Ștergere
  3. Foarte adevarat, ce bine ar fi daca am depasi firea lumeasca si ne-am lasa condusi de iubirea divina. Vreau si incerc sa pot intoarce si celalalt obraz dar.......

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cred ca cel mai bine e sa incepe cu ceva mic, cum ne sfatuiesc Sfintii Parinti.Sa incepem prin a ne abtine macar ,,sa-i zicem vreo doua,, celuilalt, chiar daca ni se pare ca merita, si apoi sa facem alti pasi maruntei, s vom ajunge sa implinim si poruncile mari...dar cel mai de folos e sfatul duhovnicului pentru fiecare caz in parte...Noua ni se pare grea implinirea poruncilor evanghelice fiindca lucram prin firea omeneasca, nu prin harul lui Dumnezeu...

      Ștergere
  4. Supărarea este ca o carie a sufletului, roade încet-încet şi produce suferinţă amară când răbufneşte.
    Alături de cuvintele sf. Ioan şi de cele ale evanghelistului Marcu regăsim şi în rugăciunea domnească acelaşi îndemn, aceeaşi povaţă venită din însăşi gura Mântuitorului Hristos.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. parinte, are dreptate aveti...nu mai stiu unde in Scriptura , parca in Epistola catre Evrei, spune ca, in lipsa harului, sufletul gaseste pricini de amaraciune si se tulbura pe sine, molipsind si pe altii.

      Ștergere
  5. Intelept cuvantul Sfantului Ioan, multumesc mult,

    RăspundețiȘtergere
  6. Frumase si adevarate spusele Sf.Ioan Gura de Aur. E bine sa ne uitam intai la noi, la faptele si spusele noastre si sa ne indreptam.
    La noi saptamana a doua a fost aşa: http://petalacalatoare.blogspot.ro/2013/10/caminul-meu-un-colt-de-rai-doua.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iuliana, asa e, sa vedem barna de la noi intai, ca sa ne smerim...

      Ștergere
  7. Puteti asculta Snatam Kaur, promoveaza pacea in lume.
    http://www.youtube.com/watch?v=i5tJvY_P9vg
    Mihaela

    RăspundețiȘtergere
  8. Si eu am constientizat cate cuvinte bune, de blandete - putine sunt capabila sa spun. Mai repede vine starea bine-cunoscuta de manie, indignare, etc. Dar si asta e un bonus al temei pt. octombrie, ca macar observ unele lucruri; sper sa fie un inceput....
    Cu muzica: am ascultat ceva ce imi placea Celine Dion - Miracle, nu chiar zilnic, insa cu efect benefic, atunci cand a fost posibila auditia.
    Multumesc pentru cuvintele Sf. Ioan Gura de Aur, sa dea Domnul sa invat si eu, macar pana la sfarsitul zilelor, ce presupune o astfel de traire :)

    Cu bucurie,
    Carmen M.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Carmen, sa incercam ca in fiecare zi sa punem inceput bun si sa nu deznadajduim!Doamne ajuta!

      Ștergere
  9. Draga Irina, au trecut, atat de repede, cinci ani de cand ti-am descoperit dulcea casa si mereu vin cu drag in vizita la tine, unde mereu gasesc ceva folositor; asa cum este si azi cuvantul Sfantului Ioan Gura de Aur.. Multumesc si iti doresc o toamna placuta in continuare.

    RăspundețiȘtergere
  10. Asa cum spunea si Ingrid, sa nu te opresti din a scrie pe blogul asta! Foarte frumoase cuvintele de mai sus. Iti multumim, Irina!

    RăspundețiȘtergere

♥ ♥ ♥ Lasa un gand frumos! ♥ ♥ ♥
Comentariile anonime sau facute in scop publicitar vor fi sterse.