joi, februarie 20, 2014

Sosete


De cand am aflat ca se pot impleti sosete cu doua andrele m-au mancat degetele pur si simplu.Cu gandul ca am sa lucrez sosete pentru toata familia (daa, entuziasmul e mare :))  ) am luat mai multa lana, sa am pe ce pune mana :).


Aseara am inceput prima pereche, pentru una din fete.Se fac foarte repede, cred ca pana sambata le dau gata.
Am folosit tutorialul postat de Valentina aici. Se incepe de sus, si se lucreaza dintr-o bucata care se coase la sfarsit pe laterala.
Am lucrat cat se vede mai jos. Imi pare rau ca am inceput doar una, ar fi fost mai bine sa tricotez simultan, ca sa fiu sigura ca ies egal.



Tricotand la ele ma gandeam cat de rau imi pare ca nu am profitat de experienta bunicii mele in domeniu. Ea era foarte priceputa la tricotat si crosetat, lucra extraordinar de repede (nu ca mine) si de frumos. In cateva ore dadea gata o pereche de sosete de adult, pe 4 andrele.
Dar prin anii '90 lucrurile tricotate si crosetate nu mai erau  la mare pret, toata lumea cumpara haine de serie, turcesti, chinezesti sau nemtesti, fiecare dupa cat il tinea buzunarul :). Din fericire lucrul de mana e pretuit din nou. Cred ca oamenii si-au dat seama  ca  ceva tricotat, crosetat sau cusut cu manuta proprie are alta valoare fata de un obiect de serie  - nu doar ca e unicat, dar in fiecare lucrusor se pune o particica din sufletul celui care il creeaza.

Irina

14 comentarii:

  1. foarte fain Irina! sper sa fiu si eu macar la fel de harnica in toate mai tarziu poate dupa nastere si inca vreo 2-3 ani :))
    deocamdata am inceput patratele pt o paturica e bebe sa vedem ceso iesi si cand....lucrez f putin
    dar ma impulsioneaza postarile tale si incerc, macar in parte sa ma inspir si eu; una din marile inspiratii de la tine a fost decizia de intoarcere in camin full-time, si-s fericita cu asta.....multumita si postarilor tale....
    ideile tale ma incurajeaza si e super sa vad ca nu sunt singura iubitoare de traditionalism :)
    spor la toate

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ei, multumesc, nu prea merit eu laude, ca as putea fi mai harnica de atat :). Nici eu nu lucrez zilnic- uneori n-am timp, alteori n-am chef ...dar ma stradui sa perseverez :). Dupa nastere nu prea cred ca o sa ai energie sa faci mare lucru, o sa ai destule pe cap, si in primele luni e oboseala mare...

      Ștergere
  2. spor la treaba si sa stii ca-ti ies frumoase!

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu vrei sa faci un filmulet cu calcaiul? M-ar ajuta si pe mine sa ma apuc de impletit. Ca pana acum, sunt numai cu crosetatul :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Superbe culorile! Am vazut si eu aceste sosete, parca m-ar fi atras sa le fac, dar la cite chestii mi-am planificat inainte de ele, cine stie daca apuc vreodata. :D
    Si eu am facut citeva patratele pentru paturica, dar m-am oprit, deocamdata fac martisoare. Ma reapuc din martie, si chiar sper din toata inima sa am spor, ar fi prima chestie mai de anvergura din ultimii 10 ani.
    Imi place ca lucrul de mina antreneaza foarte bine rabdarea.

    RăspundețiȘtergere
  5. Doamne, ce culori frumoase! Pentru mine blogul tau e un refugiu si o inspiratie. Parca as intra intr-o alta lume aici, in care totul e bland, frumos, luminos si nu se mai simte nimic din galagia si mizeria de afara. Culorile astea sunt minunate! De unde ai lana, se poate comanda de pe net? In orasul unde stau eu exista o singura mercerie si nu prea e bine dotata, asa ca mai cumpar de pe net fire cand am timp sa coresetez, cu andrelele nu ma prea impac.:)

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce fire frumoase ti-ai luat! Soacra mea face sosete cu 4 sau 5 andrele cu torsade, modele complicate, cred ca ar trebui sa invat si eu. Spor la treaba arata minunat!

    RăspundețiȘtergere
  7. Faina idee! A fost maica-mea la mine si a lucrat niste sosete din lana si botosei, pentru ea si taica-meu. Eu nu am facut niciodata pentru ca sosetele se fac cu 4 andrele si eu am doar din cele circulare. Sunt curioasa cum vor arata la final. Despre ate...nu mai spun, foarte faine culorile!

    RăspundețiȘtergere
  8. Toată admirația, de la o happy girl ce nu stie sa croseteze!

    RăspundețiȘtergere
  9. Sunt foarte frumoase, Irina. Si pare atractiva metoda de a le face pe andrele circulare. Eu am mai facut (dar putine perechi, cam 2 la nr. :) ) pe andrele circulare mici, lucrat la rotund, sunt unele f. scurte. Merge f. repede si asa.

    RăspundețiȘtergere
  10. Irina, de unde ai firele astea atit de frumoase? Le-ai comandat de undeva din afara? Daca da, se poate detalii? Multumesc. :)

    RăspundețiȘtergere
  11. UNDE SE GASESC FIRE MAI IEFTINE PENTRU INCEPATORI...?

    RăspundețiȘtergere

♥ ♥ ♥ Lasa un gand frumos! ♥ ♥ ♥
Comentariile anonime sau facute in scop publicitar vor fi sterse.