vineri, 18 iulie 2014

Oratanii

Dimineata, primul lucru pe care il fac, inainte de a-mi bea cafeaua, e sa fac o vizita pasaretului din ograda. Avem  zece gaini si puicute, si un cocos. Si o closca. N-am cumparat pui de o zi, ci...
gaini crescute gata. Puicutele, cocosul si closca (cu tot cu oua) le-am primit de la o vecina. Avem o medie de 3-4 oua pe zi. Ma declar multumita :)).
Ratele stau la gramada cu gainile, deocamdata. Inca nu le-am facut o curte separata, dar e pe lista :).
Cele cumparate primele sunt marisoare deja, dar nu fac oua. Cam cand incep sa oua ratele?Estimez ca cele mari au in jur de 10 -11 saptamani. Presupun ca e prea devreme totusi.

Ratele au nevoie mereu de apa curata, le place grozav sa se balaceasca in noroi, si dupa aceea sa se spele in apa proaspata. Mi-ar fi placut sa am un iaz prin zona, sa le las la scaldat in voie :)).Dar ne multumim cu ce este.
Cred ca le vom taia pe la inceputul lui octombrie, si ma gandesc ca ar trebui sa invat cum se face, desi nu stiu daca voi fi in stare si chiar ma deranjeaza ca sunt asa de slaba de inger. Recunosc ca pana de curand nu m-am gandit in mod concret cum ajung gaina sau porcul la noi in farfurie, ma refer la etapele mai putin placute, cum ar fi sacrificarea si curatatul pe dinauntru si pe dinafara.Cand ajungi sa iti produci mancarea de la zero incepi sa intelegi mai bine cat de pretioasa e fiecare bucatica, si cate lucruri trebuie sa stii sa faci, ca sa obtii rezultate.
 

8 comentarii:

  1. Ce fain! Irina, de tăiat nici eu nu sunt în stare... Vom vedea cum va fi. Oricum, două din răţuşte vrem să le păstrăm pe post de animale de companie, să moară de bătrâneţe. :-)

    În ce se bălăcesc ale tale, o văniţă de plastic?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mi se pare un mare handicap nepriceperea la taiat pasari de curte si animale mici, fiindca depinzi de cineva care se pricepe.O sa-mi iau inima-n dinti si o sa incerc.Cred :)).
      Da, e o vanita de plastic de la ikea.Cam neincapatoare pentru ele, as avea nevoie de ceva mai mare, si cu scurgere (ar fi ideal).Deocamdata am improvizat, ne vom perfectiona pe parcurs :).

      Ștergere
  2. Imi place blogul tau,Irina ....de ceva vreme il studiez si sa stii ca am invatat multe de la tine,chiar am inceput sa si aplic din cele invatate.Am si eu tot felul de oratanii prin curte pentru ca stau la tara ,iar cand e vorba de taiat pasari ,nu pot sa o fac eu ,dar chem pe cineva doar sa le taie, iar de restul ma ocup eu,nu e greu ,te vei obisnui.Toate cele bune iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  3. Bunica mea le taia pe trunhi cu securea. Le tinea de picioare si le punea cu gatul pe trunchi si harsti, intr-o clipa mureau fara sa sufere. Am taiat si eu un iepuras ranit de care-mi era foarte mila ca sufera cu aceeasi metoda... Nu e chiar conform normleor europene dar este foarte rapid si animalul nu sufera deloc...

    RăspundețiȘtergere
  4. PS Ce-mi plac pozele cu gainile si cu casuta lor!

    RăspundețiȘtergere
  5. cel mai probabil in primavara urmatoare vor face oua ratele, insa sa stii ca se oua prin locuri ascunse si va trebui sa le cam cauti prin curte/gradina :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in cazul asta nu stiu daca mai apuc sa vad vreun ou, ca nu intentionez sa le tin pe iarna

      Ștergere
  6. minunate imagini!
    cândva am avut peştii noştri - nu mulţi - dar nu am putut să mâncâm măcar unul !!!
    am avut demult câteva găini şi un cocoş, îi striga tăticu pe nume şi veneau de îi căuta la guşă - nu am putu să mâncăm nici una - ne-au fost furate până la urmă!
    de când am cumpărat casa la ţară, nu am mai crescut păsări - avem vrăbii, coţofene...!
    în toată gospodăria avem doar 2 câini de pază!
    dar mă bucur, sincer, că ai o aşa de frumoasă preocupare!
    cu drag, o seară plăcută!

    RăspundețiȘtergere

♥ ♥ ♥ Lasa un gand frumos! ♥ ♥ ♥
Comentariile anonime sau facute in scop publicitar vor fi sterse.

♥ Translate