duminică, aprilie 13, 2008

Gogosi de post

Daca nu stiti ce desert de post sa mai pregatiti, va sugerez sa incercati niste gogosi.



Pentru aluat aveti nevoie de :

  • 250 ml apa
  • 70 ml ulei
  • 1lgta sare
  • 5-6 linguri zahar
  • esenta de rom
  • coaja rasa de lamaie si de portocala
  • 500 g faina
  • 1 pachetel drojdie granule dr. Oetker


Eu l-am facut cu masina de paine ( programul 6- framantat si dospit), care dureaza o ora si jumatate. Am pus ingredientele in masina inainte de masa de pranz, si pana am mancat, pana am strans masa, aluatul era gata.


Daca nu aveti masina de paine framantati aluatul bine, si lasati-l la dospit cam jumatate de ora. Dupa ce a dospit se mai framanta un pic si se lasa din nou la dospit 15-20 min.

Apoi se intinde o foaie groasa cam de jumatate de cm.

Cu un pahar se taie rotocoale care se lasa pe masa la crescut ( mie imi ramasese o bucatica de aluat si Ilinca il intindea de zor Photobucket ).



Intre timp se incinge uleiul intr-un ceaunel( eu folosesc ulei de palmier , special pentru prajit) si se pun gogosile la rumenit.

Se scot pe hartie absorbanta, si se pudreaza cu zahar.

Pofta buna!


Irina

Photobucket

7 comentarii:

  1. Vreau sa spun ca am insistat pe langa sot, sa ne luam cumva masina asta de paine, in primul rand castigi timp, si apoi mananci sanatos. Nu am auzit de ulei de palmier pana acum:) este in comert la noi?

    RăspundețiȘtergere
  2. Elena, sunt sigura ca n-o sa-ti para rau daca o cumperi.


    Da, ulei de palmier este in comert, noi am luat din selgros, se cheama "olina".Uite cum arata:

    http://www.totalcomenzi.ro/Ulei_de_palmier_Olina_3l.htm

    RăspundețiȘtergere
  3. Irina, te felicit pentru masina de paine si iti doresc s-o folosesti la maxim :) ...cred ca in curand (de Paste sper :P )...ma vei vedea si pe mine punand una-n functiune :))
    ...gogosile tale, insa, as vrea sa le fac chiar zilele astea asa ca te rog sa-mi spui cat sa las aluatul la dospit... ca na, unii nu au ca altii masina de paine :))))))
    Te pup si pentru pontul cu uleiul de palmier, pe care sper sa-l gasesc si eu in Timisoara...

    Ilinca e o dulceata, ca de obicei :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Laura, multumesc; chiar ma gandeam la tine, eram sigura ca ai si tu o masinuta din asta pe lista de asteptare, mai ales ca pe culinar e vechi subiectul despre ea :).

    Am scris in postare cat trebuie lasat aluatul la dospit- intai 20/30 min, apoi inca 15/20. Eu am facut din nou o tura azi :).O sa-i placa sigur lui Bogdi.

    RăspundețiȘtergere
  5. Servus Irina, si eu am masina de paine dar nu am programul de care zici: framantat/dospit. am: basic, rapid, sweet, french, yeast free, whole wheat, dough, bake only. este un aparat zelmer...Stii cumva care din ele este pt framantat/dospit? multumesc

    RăspundețiȘtergere
  6. este cel care se numeste "dough"

    RăspundețiȘtergere
  7. Am fact si noi reteta asta cu mici modificari: in loc de zahar am pus miere, iar faina a intrat un pic mai multa. Nu le-am prajit ci le-am copt la cuptor la foc mediu si au iesit ca niste turtite dulci foarte gustoase.

    RăspundețiȘtergere

♥ ♥ ♥ Lasa un gand frumos! ♥ ♥ ♥
Comentariile anonime sau facute in scop publicitar vor fi sterse.