luni, martie 17, 2008

Maioneza de post din pufuleti

Reteta aceasta am primit-o acum cativa ani de la o sotie de preot- se poate folosi cu succes la salatele de post, in loc de maioneza "vegetala" din comert, care e plina de tot felul de chimicale.
Pentru o portie potrivita pentru un castron mare de salata avem nevoie de o punga de pufuleti(sa fie moi ), jumatate de ceasca de apa, ulei , mustar, zeama de lamaie.
Intr-un castron se pune apa si se adauga pe rand pufuletii, amestecandu-se cu o lingura pana se topesc, si se obtine o crema groasa (atentie, nu se pune apa multa, eventual mai adaugati daca vi se pare ca e necesar, dar cam o jumatate de ceasca e suficient).

Crema obtinuta se freaca cu ulei( cam 100-150 ml), la fel ca o maioneza obisnuita. Cand s-a ingrosat se adauga mustar dupa gust, zeama de lamaie, sare, piper.
Daca vreti sa ornati cu ea o salata de post este bine sa o pregatiti chiar inainte de servire, deoarece, daca sta prea mult, face crusta si nu mai e atat de aspectuoasa.


Irina
Photobucket

9 comentarii:

  1. Interesantă reţeta de maioneză din pufuleţi. O voi face şi eu din curiozitate.

    RăspundețiȘtergere
  2. E intr-adevar delicioasa maioneza asta din pufuleti, am facut-o si eu de nenumarate ori, din cartea Garoafei Coman.
    Imi place mult si poate am s-o pun in practica cu salata de cartofi ce-ai prezentat-o mai sus :)

    P.S. Cu intarziere: LA MULTI ANI!

    RăspundețiȘtergere
  3. Laura, multumesc de urari!
    ma bucur ca iti place si tie reteta asta, dintre maionezele de post cea de pufuleti e preferata mea.

    RăspundețiȘtergere
  4. just dropping by to say hello

    RăspundețiȘtergere
  5. foarte buna aceasta maioneza din pufuleti tocmai am terminat-o

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte buna. Eu o folosesc si cand nu e post.

    RăspundețiȘtergere

♥ ♥ ♥ Lasa un gand frumos! ♥ ♥ ♥
Comentariile anonime sau facute in scop publicitar vor fi sterse.