luni, martie 09, 2009

Doamna "40 de zile"



Am gasit la Sylvia o idee foarte draguta, pe care am ps-o azi in aplicare. E vorba de un calendar grecesc de post, supranumit "Kera Sarakosti", adica "Doamna 40 de zile" sau "Doamna Post". Grecii folosesc acest calendar pentru a numara saptamanile ramase pana la Pasti.
Doamna are mainile impreunate a rugaciune, gura acoperita(sau nu se deseneaza) fiindca posteste, si cate un papucel pentru fiecare saptamana din post, care se rupe la sfarsitul a cate 7 zile. Locuitorii insulei grecesti Chios taie ultimul piciorus in Sambata Mare, apoi il pun intr-o smochina uscata, pe care o amesteca intr-un vas de smochine. Cine va gasi smochina cu piciorusul va avea noroc tot anul :).


(click pe imagine si apoi print)

si inca o varianta:



Ilinca a colorat calendarul (i-a desenat si o gura zambitoare, desi trebuia fara :) ) eu l-am decupat, si acum sta la loc de cinste pe usa frigiderului. Cu un piciorus lipsa, evident :)). Am scris pe el perioada postului, si data Sfintelor Pasti.





Irina

6 comentarii:

  1. Ce fainut! Ce placute amintiri imi trezesti cand eu cu baietii mei decupam diverse chestii, coloram si lipeam. Ehh, cum trece timpul!

    RăspundețiȘtergere
  2. ce fain :) poate facem si noi o Domnita :)

    RăspundețiȘtergere
  3. ce fainut va mai jucati voi;) la sfarsit o sa vin sa sechestrez strachina cu smochine si cu ultimul piciorus, ca sa am noroc tot anul!

    RăspundețiȘtergere
  4. multumim pt.Domnita;chiar acum o coloreaza etita;ce buna idee!mai ales ca la noi ploua de azi dimineata aproape incontinuu;asa nu se mai plictiseste!

    RăspundețiȘtergere
  5. foarte frumos desenul :) Pe vremea cind eram in Grecia mai exista si o varianta cu Doamna Post cu 7 miini. Post bun!

    RăspundețiȘtergere
  6. dupa vreo saptamana in care au lasat-o asa, i-au facut si ai mei gura( de fapt Nectarie a fost)

    RăspundețiȘtergere

♥ ♥ ♥ Lasa un gand frumos! ♥ ♥ ♥
Comentariile anonime sau facute in scop publicitar vor fi sterse.