luni, ianuarie 07, 2013

Aranjeaza-te si incalta pantofii!



 Urmatoarea lectie pe care trebuie s-o punem in practica conform regulilor Fly Lady (dupa cea de a avea in bucatarie o chiuveta stralucitoare)
 este ca, dupa toaleta de dimineata, sa ne imbracam  frumos si sa ne incaltam cu pantofii- de preferat unii cu sireturi, pentru a nu fi descaltati cu usurinta (si, in ceea ce ma priveste, de preferat fara tocuri:))   ). Aceasta regula e valabila in special pentru casnice (in principiu cele din mediul urban), care, nefiind obligate sa plece pe undeva, isi petrec de obicei ziua imbracate in capot, trening sau chiar pijamale (am fost acolo, am facut asta :)) ).


Explicatia este ca, imbracata frumos si incaltata ai tendinta sa te comporti altfel, decat daca ai fi echipata in haine comode. Te simti mai bine in ceea ce te priveste, mai energica, gata sa te pui pe treaba!nu mai exista nici o scuza ca sa amani treburile si sa tandalesti de colo-colo!
In plus, daca esti o mamica care sta acasa, vei avea alta prezenta in fata copiilor (si poate a sotului, daca lucreaza de acasa). Cum te vad acestia toata ziua?Ciufulita, nearanjata, cu pijamalele pe tine si cu slapi comozi de casa?Imagineaza-ti cum ar fi sa te vada cu o rochita draguta (sau poate cu o fusta si o bluza ), incaltata cu ceva comod (sau cu toc, daca te tine coloana :)) ), dar "de zi", cu parul spalat proaspat si eventual putin coafat, poate cu un pic de machiaj si parfum (daca obisnuiesti)? oare cei din casa sunt mai putini importanti decat strainii care ne vad pe strada?


Cand am descoperit prima data aceasta regula, am dat fuga la piata si mi-am cumparat o pereche de pantofi draguti si comozi, nu foarte scumpi. Apoi, din hainele de toata ziua  am pus deoparte doua rochite, o fusta si cateva bluze dragute, pe care sa le port in casa.
Faptul ca am adoptat acest obicei m-a facut sa ma simt mult mai bine fata de mine insumi, si intotdeauna am avut alt spor in tot ce mi-am propus sa fac.


Desigur, exista si momente in viata cand e mai greu sa sari in pantofi de dimineata - de exemplu, cand ai un copil mic care te tine treaza toata noaptea, e mai usor sa ramai  in ceva comod, ca sa mai prinzi cateva reprize de somn in timpul zilei. Dar sa nu transformam faptul ca suntem mamici intr-o scuza pentru a nu ne prezenta in mod placut in fata noastra, in primul rand, si apoi in fata celorlalti!

Va doresc o saptamana placuta, cu spor la treaba! :)

Irina

19 comentarii:

  1. E foarte bună ideea. Într-adevăr îţi ridică moralul şi te face mai energică.

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumos articol dar cred ca e mai potrivit pentru o mama care are norocul sa fie casnica. Eu cand vin seara de la serviciu dupa o zi de stat imbracata de birou, tot ce vreau e sa trag o pereche de pantaloni de trening si un tricou lejer pe mine. De pantofi, nici vorba, chiar prefer slapii, am unii draguti, negri, din panza, cu fundita :-) E, intr-adevar, mai placut sa stai imbracata frumos dar cand stai in genunchi sa freci podeaua cred ca o pereche de dresuri s-ar distruge imediat, tot mai indicati sunt pantalonii.

    RăspundețiȘtergere
  3. In plus acest bun obicei ne face mai sociabile. Cred ca este mai usor sa primim vecina la un ceai daca suntem echipate corespunzator. Daca am fi in pijama si vecina ar suna la telefon sau usa poate am incerca sa ne eschivam.

    RăspundețiȘtergere
  4. Am mai citit despre ideea asta in alta postare de a ta. Vreau sa te intreb la ce etaj stai si daca ai mocheta in toata casa ,altfel cred ca e foarte neplacut pentru vecinii dedesupt . Flaylady cu siguranta nu a locuit la bloc!

    RăspundețiȘtergere
  5. nu, n-am mocheta nicaieri, nici covoare nu prea am :). Si nu stau la parter. Dar ma indoiesc ca vecinii sunt deranjati daca pantofii nu au toc cui :). Eu nu obisnuiesc sa port tocuri nici in casa, nici in afara ei :).De altfel, am si precizat acest lucru :).Depinde de fiecare cum adapteaza aceste idei la situatia proprie. E mai usor sa porti pantofi la bloc decat la casa, de ex., unde mereu iesi pe-afara, ai treaba in gradina, la pasari/animale, etc..Dar zic eu ca aceste lucruri sunt clar explicate mai sus, e nevoie doar de putina atentie la lectura :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Am adoptat si eu ideea de a scapa de capoate, asa ca port fusta si o flanela, dar tot in slapi stau ca nu am gasit papuci cu sireturi! :)
    Seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  7. Fetelor, nu cred ca au de ce sa se supere vecinii pentru ca Fly Lady vorbeste despre pantofi cu sireturi [cel mai probabil de tip sport, eu imi imaginam niste tenisi comozi din aceea cum erau pe vremuri de panza]. Iar apropos de statul la casa, mie mi se pare chiar un mare inconvenient ideea cu pantofii daca stai la casa, si mi se pare mult mai usor daca stai la bloc. Adica, eu stand la casa si fiind nevoita sa intru si sa ies din casa pentru diverse treburi mi se pare un chin sa ma incalt si sa ma descalt de 100 de ori, e mult mai simplu sa am o pereche de papuci de casa si alta pentru curte.

    Pe de alta parte, mi se pare ca explicatia are sens oricum si mi-ar fi placut sa o pot urma.

    Irina, te felicit ca vad ca esti in continuare "Flying". La mine cred ca e al treilea an in care imi propun s-o iau cu "baby steps", si nu reusesc sa trec de "chiuveta stralucitoare" :). Poate anu' asta! :) Ai vre-un support grup pe undeva cu "aspirante la zburat" de prin Ro? [mailurile Marlei pe mine ma cam confuzeaza, au inceput sa aiba prea multa reclama.... Dar le primesc cu stoicism in continuare in inbox, nu le-am facut filtru ca sa le vad, si aproape ca le citesc in fiecare zi]. Oh... si mai am si un milion de pin-uri pe Pinterest despre cum sa-ti organizezi bucataria, sifonierul, sertarul cu soseste, camara, dulapul cu medicamente, viata :D

    Da' serios vorbesc te faci Fly Lady de Romania, ca sunt sigura ca suntem mai multe care avem nevoie? Adevarul e ca daca ar fi de votat o persoana care se tine de ce incepe, mai ales in ale blogaritului, io te-as vota pe tine!!!!

    Mirela. [as in HS Conference M.]

    P.S. Am mai trimis unul si mi-a dat eroare la logare, daca apare comentariu de doua ori, sterge tu unul dintre ele pls.

    RăspundețiȘtergere
  8. If you could see me now... it's just the way you say... I need at least to brush my hair!

    RăspundețiȘtergere
  9. Și eu am recurs la acest tip de ținută pentru casă dintr-o nevoie pe care o resimțeam de multă vreme: mi se întâmplă des să vină oameni la noi pe neanunțate și am avut câteva dăți în care i-am primit jenată fiind de aspectul meu. Nu eram în pijamale (mă trezesc devreme și mă schimb imediat tot de teamă să nu pice careva și să mă vadă așa :)) și nu am purtat în viața mea capot de vreun fel dar oricum, hainele de casă (pantaloni de trening, tricouri, etc.) conferă un aspect destul de neîngrijit persoanei în cauză. Nu cred că stă cineva prin casă cu treninguri de ultima modă sau altfel de ținute, am observat că în general oamenii fluctuează de la o ținută de noapte până la ceva lejer, nu foarte nou, în fine, haine comode de purtat prin casă. Așa că am ceva vreme de când port și în casă genul de haine cu care aș putea ieși și în oraș. Nu pot sta încălțată deoarece stând la casă, în living și dormitoare avem covoare și stăm desculți iar în restul casei, unde e gresie pe jos, purtăm toți papuci de casă. În plus, ies în curte și atunci schimb iar încălțările. Dar oricum, e firesc și frumos ca în afara orelor de odihnă să porți ceva agreabil și feminin și să fii îngrijită, chiar dacă ești acasă. Pe mine m-a ajutat, chiar dacă prima reacție a soțului a fost: ”unde pleci?”:)În timp s-a obișnuit. Mereu mi-au plăcut acele case în care doamna arăta ireproșabil, indiferent de ce fel de treburi avea. Recent îmi povestea cineva că după căsătorie, soțul ei a rugat-o să fie îmbrăcată frumos la masă, îngrijită, aranjată și să poarte pantofi, nu papuci. Se pare că omul respectiv crescuse într-o familie unde femeile așa obișnuiau să fie. Mi-a plăcut ideea.

    RăspundețiȘtergere
  10. O idee minunata!!Din pacate, e mai greu de pus in practica.Iubesc hainele lejere, pe care le port cu placere prin casa si papucii pufosi!Nu-mi place sa stau incaltata prin casa :( .Si la gradinita am o pereche de papuci pentru interior.Jos palaria pentru cele care reusesc sa faca acest lucru!

    RăspundețiȘtergere
  11. Irina, ideea imi place de cand am citit-o prima data anul trecut. La mine partea asta cu tinuta de casa e cam greu de indeplinit din cauza celor 2 "muschetari". totusi, am incercat sa schimb tinuta, insa nu am gasit pana acum un sort comod, si multe haine le-am stricat cu stropi de mancare sau produse de curatat :((. va trebui sa nascocesc o varianta....

    multa sanatate iti doresc! Alina Angheluta

    RăspundețiȘtergere
  12. Irina, zic si eu ca mai sus, fii tu Fly Lady pt Romania.
    Mie una mi-ar prinde tare bine la familia mea de 10 persoane; daca faci pentru tine, scrie si pentru noi.

    Cu drag, mult drag,
    Anca

    RăspundețiȘtergere
  13. Irina, nu te opri,asteptam continuarea la Fly Lady. Saptamana asta ce ne scrii?Ne sunt de folos postarile tale. O saptamana binecuvantata!

    RăspundețiȘtergere
  14. Irina,

    Asteptam cu drag sa ne mai scrii. In fiecare zi intru pe blogul tau sa citesc.

    :)

    RăspundețiȘtergere
  15. Roxana, Petronela, va multumesc ca ma vizitati!din pacate, oricat de mult as vrea sa scriu pe blog, pur si simplu nu am timp :). Dar sper ca saptamana care vine sa nu mai fie asa de incarcata, si sa revin cu articole noi.

    RăspundețiȘtergere
  16. Uof, Irina ce blog interesant ai! Imi doresc si eu unul asa! Are de toate pentru toti. Felicitari! Nu mai crosetezi nimic?! Pupici Alina-Galati

    RăspundețiȘtergere
  17. Alina, multumesc, ma bucur ca-ti place!maine va fi si o postare despre ce am mai crosetat

    RăspundețiȘtergere

♥ ♥ ♥ Lasa un gand frumos! ♥ ♥ ♥
Comentariile anonime sau facute in scop publicitar vor fi sterse.