sâmbătă, aprilie 29, 2023

Jurnalul saptamanii { 2023: s.17/52 } si Blog 365 #119

 

pinterest.com
 

Buna dimineata!bine v-am regasit, dupa o luunga absenta de pe blog.Mi-a fost mai usor sa postez pe instagram, de pe telefon, da nu e acelasi lucru cu blogul . Ma voi stradui sa fiu consecventa si pe blog.

 PENTRU ASTAZI... 

24 - 30 aprilie 2023
 

♥ VREMEA...

A fost  friguroasa si ploioasa cam toata luna,.La un moment dat am inchis centrala, dar i-am dat drumul iar, ca era prea rece in casa.Dar se anunta temperaturi mai ridicate incepand de maine.Pana la urma vara se apropie, cat sa mai reziste frigul?😊



♥ MA GANDESC ...
 
la luna care a trecut. Am sarbatorit Pastele in familie, ca de obicei.M-am straduit sa decorez masa cat mai frumos si sa creez o atmosfera deosebita, si zic eu ca am reusit . Fetele m-au ajutat  la cumparaturi si la gatit, asa ca totul a fost gata la timp, desi am pregatit destul de multe.Am vopsit si oua, ceva ce nu am mai facut de ani de zile, fiindca niciodata nu imi ieseau.Anul acesta am folosit metodele naturale, cu coji de ceapa, turmeric si vin.Cele colorate in vin au iesit deosebite, aveau sclipici pe coaja, ne-au placut foarte mult.
In rest pe acasa, cu diverse boli ale copiilor si niste problemute de-ale mele, nimic grav.
Asteptam caldura si incheierea scolii - mai e putin , slava Domnului. 

 CE MAI GATESC... 
 
in ultimele saptamani m-am straduit sa gatesc doar cu ce aveam in casa, fiindca la Pasti am facut o aprovizionare destul de serioasa si nu avea rost sa mai facem alte cumparaturi, mai ales la pretul actual al alimentelor 🤦‍♀️.N-am gatt ceva deosebit, doar mancare ,,de toata ziua"😁. Pentru azi mai avem bors de perisoare si pilaf, trebuie sa pregatesc ceva pentru maine.Cred ca o sa fac un bors de cartofi, si friptura cu piure si salata de varza. Pregatesc azi friptura, cartofii, varza, maine doar le finalizez.Mi-am propus sa fac cat mai putine lucruri duminica, sa pregatesc tot ce se poate de sambata, ca sa ne bucuram de ziua de odihna.Am scris si AICI despre asta, trebuie sa pun mai mult in prctica 😏.

CE MAI MESTERESC/CREEZ..
 
nimic, nimic n-am lucrat, a fost o luna cu multe sarbatori si am avut alte prioritati.Trebuie sa fiu mai consecventa, macar jumatate de ora pe zi sa lucrez ceva.Am si multe proiecte incepute, vreau sa termin din ele inainte sa mai incep altceva.Pana nu termin din ce am nu mai vreau sa cumpar fire de tricotat, am un stoc cam mare deja 😁

♥ SUNT RECUNOSCATOARE PENTRU...
 
vremea ploioasa.A fost asa de bine ca a plouat, chiar daca afara e mai rece.Seceta de anul trecut a fost pur si simplu ingrozitoare, sper sa nu mai trecem prin asa ceva.Am inteles ca rezervele de apa din sol s-au refacut, ceea ce e foarte bine pentru agricultura.

♥ UNUL DIN LUCRURILE CARE MI-A PLACUT SAPTAMANA ACEASTA...

ca am reusit sa fiu mai organizata, sa am mancare si curatenie facute zilnic.Ultimul an a fost foarte greu pentru mine din punct de vedere emotional, am fost secatuita de orice energie pozitiva, am functionat pe pilot automat.Ma bucur ca incep sa-mi revin, cat de cat, ma simt mai prezenta in viata mea.

 ♥ CITESC...
  
n-am mai citit nimic, dar mai scult carti de pe Voxa.Ultima ascultata e ,,Arta subtila a nepasarii,, de Mark Manson.Mi-a placut, o carte buna, merita citita..Ce am retinut - in viata nu trebuie sa ne asteptam sa scapam de probleme, fiindca nu se va intampla, dar putem sa invatam sa le rezolvam din ce in ce mai bine.Maturitatea inseamna sa inveti sa te descurci cu durerea si cu emotiile neplacute, sa le accepti si sa le prelucrezi, nu sa fugi de ele.
Cateva citate :

“Dorinta de a avea mai multe experiente pozitive este prin ea insasi o experienta negativa. Si, in mod paradoxal, acceptarea experientei negative este in sine o experienta pozitiva.”
 
 “Odata ce ajungi sa te impaci cu toate lucrurile urate pe care ti le arunca viata in fata, devii invincibil, la un nivel mai modest de spiritualitate. In definitiv, suferinta poate fi depasita doar dupa ce inveti cum s-o suporti.
 
 ,,Emotiile negative sunt un imbold la actiune. Cand le simtim, asta se intampla pentru ca trebuie sa facem ceva. Emotiile pozitive, pe de alta parte, sunt recompensele actiunilor corecte. Cand le simtim, viata pare simpla, iar noi trebuie doar sa ne bucuram de ea. Dupa care dispar, ca orice altceva, pentru ca apar, inevitabil, alte probleme.”
 
 “Ne place sa credem ca ar exista o forma de fericire absoluta pe care o putem atinge. Ne place sa credem ca putem scapa de toate suferintele pentru totdeauna. Ne place sa credem ca ne-am putea simti mereu impliniti si multumiti de viata noastra. Dar nu se poate.”
 
 “Fericirea presupune lupta. Fericirea se dezvolta din probleme. Bucuria nu rasare din pamant ca panselutele sau curcubeul. La realizarile adevarate si de lunga durata se ajunge printr-un efort sustinut.”
 
 “Recunoasterea si acceptarea propriei existente banale te vor elibera, oferindu-ti sansa de a realiza ce-ti doresti, fara autocritica sau asteptari exagerate. Vei aprecia din ce in ce mai mult experientele simple ale vietii: placerea prieteniei simple, creativitatea, ajutorul oferit cuiva aflat la ananghie, lectura unei carti bune, sa razi impreuna cu cineva de care iti pasa. Suna plicticos, nu-i asa? Suna asa pentru ca acestea sunt lucruri obisnuite. Dar poate ca exista un motiv pentru care sunt obisnuite: sunt lucrurile care conteaza cu adevarat.”
 
 ”A privi partea insorita a vietii” e un principiu sanatos, fara doar si poate, dar adevarul este ca uneori viata e de rahat, iar lucrul cel mai sanatos pe care-l poti face in momentele urate este sa recunosti asta.”
 
,, Important este sa te bazezi pe valori si standarde sanatoase, pentru ca placerea si succesul vor veni in mod firesc. Ele sunt efectele secundare ale valorilor bune. Luate separat, sunt doar niste momente superficiale de euforie.”
 
 “Cateva exemple de valori bune, sanatoase: onestitatea, inovatia, vulnerabilitatea, curajul de-a te apara, curajul de a-i apara pe ceilalti, respectul de sine, curiozitatea, caritatea, modestia, creativitatea.”
 
 “Este foarte important sa privim in fata realitatea propriei efemeritati, intrucat ne vindeca de valorile superficiale, fragile si prostesti ale vietii.”
 
♥ MA UIT LA...   
 
Pe youtube la o emisiune realizata de Trinitas :,, Timpul reintoarcerii", despre romani care s-au reintors acasa din strainatate.

PLANURI PENTRU SAPTAMANA VIITOARE ...

serviciu, cumparaturi, curatenie, organizare - din astea 😊.Astept caldura ca sa stau mai mult pe afara.As vrea sa mai schimb si cateva lucruri prin casa, sa renovez bucataria mica (in bucatarie aveam o camara, si am mutat acolo plita si chiuveta, ca sa ne ramana mai mult spatiu pentru masa ), dar nu ma apuc de nimic pana nu e destul de cald afara .
 
 ♥SPER SI VREAU
 
sa  pot face tot ce am in gand.
 
  ABIA ASTEPT SA ...
 
se se incalzeasca afara


  UN CITAT PREFERAT PENTRU AZI...
 

 Planteaza o floare, urmareste un nor, priveste un apus de soare, razi tare, gaseste ceva perfect de facut...si celebreaza doar fiindca esti tu !

MOMENTE DIN APRILIE...
 

 



Va astept si pe contul de Instagram : AICI , @irina_sweet_home cu postari (aproape) zilnice 😊
 

  Voi ce ati mai facut, ce planuri aveti pentru saptamana viitoare?




14 comentarii:

  1. Bine te regasesc Irina! Chiar ieri ma gandeam la tine si ti-am scris pe messenger ! :) Imi plac citatele, pare a fi o carte interesanta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Hristos a inviat! Cum faceti ouale vopsite in vin? Multumesc! Zi cu spor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevarat a inviat!se fac asa - ouale se degreseaza, se pun intr-o cratita si se acopera cu vin rosu.Se fierb 15-20 min la foc mic, apoi se lasa pana a doua zi in vinul in care au fiert.

      Ștergere
  3. Chiar că ouăle au ieșit fain!
    O lună aprilie pt suflet mai mult!
    Weekend frumos, Irina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc!da, chiar a fost o luna acasa, cu cei dragi, mi-am incarcat bateriile cat de cat

      Ștergere
  4. O vreme așa capricioasă nu am mai avut de mult timp!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. aprilie friguros a fost si anul trecut.Eu ma uit in urma, la jurnale, ca e trecuta vremea, si compar :)

      Ștergere
  5. Hristos a Înviat! Ma bucur ca postați și pe facebook. Chiar zilele trecute verificat dacă ați mai postat. Eu instagram nu am😊. Weekend frumos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevarat a inviat!e f usor cu instagramul, instalati aplicatia sau o deschideti pe calculator si va logati cu contul de facebook.Asta e tot :)

      Ștergere
  6. Cristos A Inviat!
    Ma bucur sa va citesc oriunde!🎉
    A fost o luna cu miscare,cu multa munca in casa,curte,terasa,debarasari de lucrurii inutile in garaj etc.!
    Plantat rasaduri in gradina,plantat si rasaduri de flori!in ghivece etc.!mai e mult de facut,pe rind!sa fie o luna mai buna,blinda si mult spor!

    RăspundețiȘtergere
  7. Super citatele! Imi place Paștele la voi! O idee interesantă de amenajat masa! Imi place in schimb schimbarea stării de spirit, a revenit bucuria.
    Anul trecut am avut o primăvara rece, tot din jurnale stiu că am făcut focul până la inceputul lui iunie pentru că era rece noaptea...

    RăspundețiȘtergere
  8. Nici tu nu stai mai bine cu timpul. Cred că trebuie să ne întoarce la bloguri pentru un pic de liniște și calm. Sper să o fac peste vară.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in mine cred ca a dat si un pic de depresie , s-au acumulat multe in ultimul timp

      Ștergere

♥ ♥ ♥ Lasa un gand frumos! ♥ ♥ ♥
Comentariile anonime sau facute in scop publicitar vor fi sterse.