duminică, mai 06, 2007

Minciunele



hi,hi,nu va ganditi ca e vorba de minciunelele alea pe care poate le mai ziceti din cand in cand :) .Minciunelele sunt un fel de gogosele,foarte bune si usor de facut.Acum cateva zile mi-a venit pofta de ele si intr-o ora erau gata-cu ajutorul Ilincai,desigur :)) ,ii place grozav sa intinda si ea aluatul ca sa faca prajituri,si sa se mozoleasca cu faina din cap pana-n picioare :)).
Reteta e foarte simpla:

2 1/2 cani faina
1 lingura zahar
un vf cutit sare
2 galbenusuri
1 lingura smantana
2 linguri rom sau coniac(eu n-am avut si am pus lichior de lamaie)
1/2 cana lapte(sau apa)

Se framanta un aluat,se intinde cu sucitorul,si se taie in fasii (cu rotita zimtata) late cam de 1,5 cm .Daca fasiile sunt prea lungi se taie in doua.Fisiile se taie un pic pe mijloc si se trage pe acolo unul din capete,rezultand un fel de fundita din aluat.Se prajesc in mult ulei,se scurg,se pudreaza cu zahar si se servesc cu o cana de lapte fierbinte :).
Pofta buna!

Irina

2 comentarii:

Cyclops spunea...

hehe.. si eu care credeam ca numai bunica stie sa faca minciunele... sunt ani de cand nu am mai mancat ;)

@irina_sweet_home spunea...

hi,hi,am retinut,data viitoare cand fac va chem :)