miercuri, martie 05, 2008

Spuma de ciocolata

Reteta urmatoare e cu dedicatie speciala: pentru Ancuta gandacica- stiu ca ii place grozav spuma(mousse-ul ) de ciocolata.
Draga Anca, sper sa incerci reteta, sunt sigura ca o sa-ti reuseasca, si astfel o sa mananci acasa spuma de ciocolata, cata doresti.


Spuma de ciocolata e simplu de facut, si avem nevoie doar de :
  • 4 oua,
  • 1 lingura zahar,
  • 200 ml frisca lichida (am amestecat frisca Hulala cu smantana- jumatate/jumatate),
  • 2 ciocolate cu lapte (sau ciocolata neagra, dupa gust),
  • esenta de rom,
  • zmeura si menta verde pentru ornat, sau piscoturi si ciocolata rasa
Ciocolata se rupe bucatele si se pune la topit pe bain-marie.
Intre timp se separa ouale.
Galbenusurile se freaca bine cu zaharul. Se adauga ciocolata topita si se omogenizeaza.
Se adauga esenta de rom, apoi se incorporeaza albusurile batute spuma.
Se adauga si frisca, se amesteca bine, se pune in castronele de sticla sau in pahare, si se da la frigider cateva ore. Se orneaza cu zmeura si cu frunze de menta- sau cu piscoturi si ciocolata rasa.


Irina

9 comentarii:

Anonim spunea...

arata senzational! maine o incerc, e mama soacra la mine si ea stie ce inseamna "se freaca galbenusurile cu zaharul" haha

de unde iei menta proaspata, ai pe balcon?

@irina_sweet_home spunea...

da, am un ghiveci cu menta, rosmarin si cimbru :)

Gingasia spunea...

Mi s-a facut o pofta, wow....!

Anonim spunea...

Mi-ai facut pofta de inghetata, desi eu nu sunt inghetatoasa din fire :)

@irina_sweet_home spunea...

:)Lore, sa stii ca e mai buna decat inghetata!

Anonim spunea...

da, e mult mai buna si seamana cu inghetata, numai ca e mai cremoasa, deci mult-mult mai buna:)

mi-a facut mama soacra, nu am avut esenta de rom si am folosit 2 cioco negre. a iesit mai buna decat cea de la Ikea, nu mi-a venit sa cred!!!

merci mult:)

@irina_sweet_home spunea...

:)hi,hi, Anca, ma bucur ca ti-a placut, sa-ti fie de bine!

Anonim spunea...

si mie, dar mai ales sotului, care a mancat-o pe toata, desi lui nu-i place ciocolata. hm! :))

Laura spunea...

Vai de mine, draga Irina, cum de n-am vazut eu bunatate de spuma?! :O
Ma bucur extraordinar de mult ca ai facut-o, caci stiu cat e de gustoasa :)
...si ti-a iesit si frumoasa rau de tot :)) ...prea apetisanta pentru vremurile astea de post, hi, hi...

Te pup dulce!!!