marți, ianuarie 13, 2009

Caprele Irinucai


intotdeauna am visat sa locuiesc la casa... Sa am o gradina cu flori, zarzavat si legume, pomi, pasari de curte, si o capra. Mi s-a casunat sa cresc o capra si gata. Ieri mi-am cumparat o carte despre cresterea caprelor, fiindca de felul meu sunt nascuta si crescuta la oras, habar n-am sa cresc oratanii si alte vietati. Dar am ambitie :)) (bine, deocamdata nu avem casa, nu avem nici macar terenul, dar eu ma pregatesc psihic, haha)
Caprele sunt niste animale sensibile si inteligente, cica sufera daca isi schimba proprietarul. Sunt foarte vioaie si le place sa roada, asa ca nu trebuie scapate in livada. Produc un lapte mai sanatos decat cel de vaca, si sunt mai usor de intretinut. Ce mai, deja ma vedeam cu capra in curte, pana la pagina in care se povesteste despre nasteri si iezi.Ups. Nu prea ma vad mosind capra, trebuie sa recunosc. Si cu iezii ce sa fac? Cu capra sau fara capra- aceasta e intrebarea. :))


Irina

17 comentarii:

  1. Imi place mult povestea ta. m-a facut sa rad. e atat de frumos sa visezi. visele nu ne costa nimic(cu exceptia unor mici deziluzii).
    la noi in popor circula o vorba: "am o potcoava, imi mai trebuie trei si calul". ma bucur ca tu ti-ai gasit potcoava.

    RăspundețiȘtergere
  2. Pai da, ca dupa iezi (trei la numar neaparat!) apare si lupul si chiar atragi necazuri asupra gospodariei! Eu am mers mai departe cu fantezia.
    Laptele de capra daaa, e bun, la hypermarket gasesti iaurt de capra, sa vezi ce racoritor si usor e!
    (Asa am ajuns sa prefer caprele, iar ieri ma suparasem rau la lectia de italiana cand am constatat ca la ei se spune "prost ca o capra")
    Vorbind serios, cand o sa ai unde, de ce doar O capra?Eu am vazut doar grupuri de doua, trei., Cred ca pentru ca dau lapte putin.

    RăspundețiȘtergere
  3. Monica, caprelor nu le place singuratatea, asa am citit :)).De aceea e bine sa ai mai multe, ori sa le pui langa o oaie, sau chiar alaturi de iepuri.
    Ma gandesc ca mai multe capre mananca foarte mult si atunci ar trebui sa cumpar mancare, ceea ce nu e prea rentabil.Am inteles ca dau lapte mult, cica trebuie mulse de doua ori pe zi, daca le hranesti ca lumea pot da pana la 6 zilnic.

    haha, Loredana, mi-a placut vorba cu potcoavele

    RăspundețiȘtergere
  4. Iar ne suprapunem cu planurile! Ne-am propus si noi sa cumparam macar 1 capra, dar am tot amanat. Pavel cand avea 9 luni a inceput sa bea lapte de capra, pentru ca am intrerupt alaptatul de nevoie- Andreius si-a anuntat prezenta in burtica. Si i-a mers foarte bine, e cel mai apropiat lapte ca si consistenta de cel de mama. Mi-au prins bine informatiile tale despre capre.... stiu ca este un soi de capre negre care au un lapte foarte pretios. Am tot dezbatut subiectul caprelor in familie, dar nu stiu daca vom avea anul asta capre :-) ... poate vor cumpara bunicii de la Somesul Rece hi hi hi.... de cate ori ma gandesc sa cumparam capre imi amintesc de caprele lui Arghezi :-)

    RăspundețiȘtergere
  5. Maaama, Irina stii ce pacoste e o capra la casa omului?! Bunica mea a crescut toata viata capre si stiu cum e, sunt tare draguti iezii si caprelor le dadeam frunze printre scandurile grajdului. Dar stii cata galagie fac si ce fite au la mancare? Plus ca zburda peste tot, unele sar si gardul. Trebuie date la cioban, daca nu cumva vrei sa te vezi ditamai doamna pascand capra de lant pe marginea drumului...Si ce te faci cu partea de reproducere, ca productia de lapte (mamaie numea caprele "saracii"), care este si asa destul de putin, depinde mult de fertilitatea caprei. In fine, cred ca o sa citesti tu si partea asta si o sa te razgandesti...
    Altfel, nu vad nimic prea mult sau irealizabil in ceea ce iti doresti tu, si sa va ajute Domnul sa reusiti in toate!
    Iarta-ma, faza cu capra m-a amuzat teribil, mi-am adus aminte de caprele mamaiei mele ela tara, recent am rugat-o special pe mamica mea sa-mi cumpere branza numai din lapte de capra, e minunata, dar cumparata de la tara!

    RăspundețiȘtergere
  6. Aaa, uitasem, cu iezii e simplu: ori mor de batranete pe batatura (noi stam la curte dar niciodata nu vom avea vreo pasare sau animal ceva, pt ca nu vad cum m-as indura sa pun pe cineva sa le taie, nici eu nici sotul nu suntem capabili sa gatuim nici macar o musca), ori, ca sa revin la iezi, tocmesti pe careva sa le ia gatul! Eii, mai vrei capre? E dureros, dar carnita e foooarte buna! Cam nasol de curatat intestinele, dar in fine...
    Mie mi-ar fi mila si sa ii vand, mereu am plans cand ai mei taiau ceva din curte, cand eram copil...

    RăspundețiȘtergere
  7. eu mi-as lua oi, sunt mai simpatice :D

    RăspundețiȘtergere
  8. Hihi, vezi ca, din cite stiam si am vazut la tara, caprele sint niste animale destul de naravase. In sensul ca asculta ele de stapin, dar tot fac mai mult ce vor ele. De acolo si vorba cu capra care sare masa si iada care sare casa :))
    Cit despre iezi, vrei nu vrei, nu scapi de iezi, daca vrei sa aiba lapte capra.
    Laptele intr-adevar este foarte bun. Bafta!

    RăspundețiȘtergere
  9. Ăsta e şi visul meu: o casă mică, flori, legume, pomi fructiferi, găini pt. ouă (nu să le tai că mi-e milă :))), căţei prin curte... Mai puţin capra. :))

    Eu am stat la casă 13 ani şi-am avut capre, oi, vaci, chiar şi un cal câţiva ani. Dar nu le creşteam eu. :D Mie îmi place mai mult laptele de vacă. :)

    RăspundețiȘtergere
  10. My husband grew up raising goats, he likes them, I always find them smelly. It is only the males, but still.

    Enjoy! Goat milk is the best.

    RăspundețiȘtergere
  11. Eu subscriu la ce a spus Marilena. Si bunica mea avea caprite si nu erau tocmai dragalase. Mult mai blande si mai ascultatoare mi s-au parut oile.

    RăspundețiȘtergere
  12. NIKO, dar laptele de oaie e aiurea rau!

    RăspundețiȘtergere
  13. Vad ca discutia a capatat o tenta agrara si daca m-a preocupat si pe mine subiectul asta hai sa va spun ce am aflat eu: in primul rand capra nu da lapte prea mult, in jur de 4 l pe zi in doua ture, adica trebuie s-o mulgi de doua ori ca pe vaca ; in al doilea rand nu mananca foarte mult, daaar e bine vara sa o dai la un cioban sa o pasca si sa capete iezi; daca nu are tarc(nu gluma) roade tot ce apuca flori, gazon, arbusti, copacei, plante de ghiveci, orice ii iese in cale; daca e singura se plictiseste si plange mult, adica tot timpul( si nu de alta dar face ca un bebelus, mie mereu imi sarea inima cand o auzeam pe cea a vecinilor ca era praslea mititel si mai plangea din cand in cand ). Daca ai capra tre sa stea cineva cu ea zilnic acasa sa o mulga sa-i dea apa etc, adio concediu si vizite prelungite... Dar cu toate acestea laptele are proprietati curative pt multe boli, mai ales de plamani, sunt foarte sociabile si inteligente si pot fi dresate foarte usor, se ataseaza foarte mult de stapani. Din ce am aflat eu exista o rasa de capre cu urechile mari si blegi care dau mai mult lapte si mai bun.Daca stiti pe cineva care are astfel de capre am niste rude care au pasune la tara si vor sa cumpere 2-3 exemplare. Vise placute in continuare! desigur pana se implinesc.

    RăspundețiȘtergere
  14. http://nazireat4him.blogspot.com
    Exmiliardarul rus, German Sterligov da viata de lux pe viata la ferma

    Aici un exemplu viu si graitor:).

    RăspundețiȘtergere
  15. haha, Mari, ma si vad cu capra pe sant :))
    Raluca, sa stii ca ma gandeam la pereche- o capra si o oaie, ca laptele de oaie e bun pentru branza
    Nati, clar ca sunt naravase, nu degeaba le pune Domnul de-a stanga ;))
    Raggio, cred ca cine a stat odata la casa greu se adapteaza la viata de bloc, mereu duce dorul.Eu abia astept sa fac pilaf din gainile mele, hihi
    Gabriela, din cate stiu exista o asociatie a crescatorilor de capre, poate intrebi acolo despre rasa pe care o cauti

    Mimi, its'only a dream in this moment :)

    RăspundețiȘtergere
  16. Alexandru, multumesc pentru link, am discutat si noi despre Sterligov cateva postari mai jos :)

    RăspundețiȘtergere

♥ ♥ ♥ Lasa un gand frumos! ♥ ♥ ♥
Comentariile anonime sau facute in scop publicitar vor fi sterse.