joi, iulie 29, 2010

Plimbare

Ieri a fost o zi cu soare, asa ca ne-am hotarat sa profitam de ea si am iesit la plimbare in imprejurimile Sucevei. Prima oprire a fost la Cacica,la 40 km de Suceava, sa vedem catedrala catolica si mina de sare.
Zacamintul de sare de la Cacica a fost descoperit in 1780, iar exploatarea a fost deschisa in 1798, cand au fost adusi aici ingineri si tehnicieni din Imperiul Habsburgic. Majoritatea erau poloni romano-catolici.La inceput, acolo neexistand o asezare, o capela a fost sapata in mina de sare, pentru ca muncitorii sa se roage la inceputul si la sfarsitul lucrului. Intre timp localitatea s-a dezvoltat, astfel ca in 1903 s-a inceput constructia actualei biserici.Ea a fost finalizata si sfintita in 1904.
In spatele bisericii exista o reproducere a grotei de la Lourdes.Tot ansamblul este inchinat Maicii Domnului, si pe 15 august, de Adormirea Maicii Domnului, aici are loc cel mai mare pelerinaj catolic din Moldova.
Biserica e construita  in stil neogotic, si pentru mine e o aparitie oarecum desprinsa de context, ca sa zic asa :)).

Dupa aceea ne-am dus sa vizitam mina.Din pacate inauntru erau 10 grade, ca sa nu mai zic ca trebuiau coborate(si desigur urcate dupa aceea) cam 200 de trepte.Asa ca am renuntat,spre marele regret al Ilincai. Sper sa ne reintoarcem cand o sa mai creasca copiii.

Urmatorul popas a fost la manastirea Humorului. Am admirat iile frumos cusute si mai ales covorasele de lana.Am intrebat daca sunt vopsite natural, si doamna respectiva mi-a spus da, desigur. Si cu ce ati obtinut rosul asta, de exemplu, intreb ( gandindu-ma ca a folosit sfecla, sau ceva de genul asta ). Cum cu ce, cu vopsea Gallus :)).Curat natural. Ca si rosiile de la tarani, de altfel. Bio :)).

Apropo de iile astea minunate, mi-am cumparat si eu una de sarbatoare anul trecut. E brodata cu margele, pe panza tesuta in casa. Am fota si brau tesute de strabunica mea - ma gandesc ca un costm popular autentic e o mostenire frumoasa pentru copii.
Mai departe am trecut pe langa manastire si am urcat pe un drum forestier, pe traseul care duce spre Vama, prin Maghernita. Absolut superb, si peisajul, si casutele. Nici urma de maghernite prin zona :)).

Mult verde, apa de izvor, oite...sa te tot plimbi :)

Am ajuns seara acasa, si  speram s-o luam de la capat cat de curand :)).

Irina

1. Frumos! Apropo de oi, eram în avion cu Edu şi am văzut o turmă de oi. Iubi: se vede că aterizăm în România. :)))

Îmi plac copiluţele tale cum sar fericite..

2. Beautiful! What a great holiday out!

The embroidered clothes are lovely too.

3. Casa de lemn imi place foarte mult! :)

4. Alexut, ma bucur ca-ti place

Adelina, hii, nu scria bine ai venit cu oile alea? :)) daaa, copilele mele au fost in al 9 lea cer, bucuria lor sa topaie toata ziua

Matushka Anna, we are in Bucovina now ( google the Painted Monasteries of Bucovina :) )

Gingasico, daa, si mie mi-a placut enorm, era cocotata pe un varf de deal.Mai am niste poze faine cu case, mai pun maine :))

5. Irina, ce preţuri aveau iile? Când am fost eu în 2007, m-au surprins cât erau de ieftine şi de atunci îmi tot doresc să mai ajung, să mai îmi iau :).
    Ai dreptate, un costum popular e o zestre minunată!

6. Minunate si binecuvantate locuri!
    Pozele sunt minunate si graitoare. Multumim:)

7. Ce frumos, este zona mea preferată, dacă aș putea, m-aș muta acolo fără să clipesc! Mi-aș fi dorit și eu să ajungem anul ăsta, din păcate n-am putut decât până la Iași. Vacanță frumoasă, Irina!

8. Nati, erau in jur de 100 ron una

Liliana, intradevar. Cu placere :)

Mari, si mie imi place, dar numai vara in vacanta :)). Recunosc ca prefer clima din sud. Sunt satula de frigurile care tin din septembrie pana in mai :))

9. superb! mi-e dor de Gura Humorului si de imprejurimi. Am "facut" zona la pas si cu "ia-ma nene", cand eram studenti. Ce amintiri! Sper sa ajungem si cu prichindelul cat de curand.

10. Irina, folosesti Acdsee-ul pentru colajul de poze sau alt programel? Multumesc pentru sfat

11. Magdala, folosesc un site, se numeste Big Huge Labs

♥ ♥ ♥ Lasa un gand frumos! ♥ ♥ ♥
Comentariile anonime sau facute in scop publicitar vor fi sterse.