sâmbătă, iunie 27, 2015

Planuri pentru vacanta de vara



Vara e din nou aici. Poate nu avem toata vara concediu de la serviciu, dar pentru cei care sunt parinti urmeaza o binemeritata   pauza de alergatul dus-intors la scoala, de grija temelor zilnice, a testelor si a pachetelui de pus in ghiozdan. Ceea ce pentru mine cel putin e o maaare usurare :)). Asteptam vacanta mai rau decat copiii :)).
In ultimii ani am incercat mereu sa planific timpul de vacanta astfel incat sa profitam de el la maxim. In general ma gandeam la ce am putea face impreuna ca familie si stabileam o lista intreaga de activitati pe care nu intotdeauna am putut sa le duc la indeplinire.
Anul acesta ma gandesc la o lista mult mai simpla. Am in minte cateva obiective generale pe care sper sa le ating. Desigur, mi-as dori sa fac foarte multe lucruri, dar nu ma astept sa am o vara excesiv de productiva :). E vara. E si anotimpul lenevelii la soare, al relaxarii, al detasarii de agitatia obisnuita, asa ca nu vreau sa ma stresez cu o lista prea lunga ,,de facut " :).

Asadar, planul meu pentru vara :
1. Sa imi incep ziua cu un mic  timp de rugaciune si de citire a Noului Testament.
Am in minte aceste doua scurte invataturi ale Sf. Teofan Zavoratul
,, îndată ce vă treziți, meditație dumnezeiască; apoi rugăciuni scurte cu atenție și simțire și toată ziua: Ferește-te de rău și fă binele (Ps 33, 13),,
,, Citiți Evanghelia și epistolele Apostolilor, câte puțin în fiecare zi, meditând și aplicând în viața dumneavoastră ceea ce citiți.,,

2.Sa alcatuiesc un meniu saptamanal 
 Din pacate am abandonat de mult bunul obicei al meniului saptamanal si intentionez sa revin la el, pentru a avea un control mai bun intai asupra a ceea ce mancam, si apoi asupra a ceea ce cumparam.

3.Sa imi planific saptamana si ziua in avans
Din nou, un obicei bun pe care l-am abandonat din cauza programului incarcat la serviciu. Fiind toata ziua plecata de-acasa nu prea am avut ce sa mai planific :)).

4.Sa alcatuiesc un buget si sa ma tin de el
Si aici lucrurile au cam luat-o razna. Cheltuieli neprevazute, lipsa de planificare - nu-mi place deloc ce se intampla cu portofelul familiei noastre :)).

Pe scurt, obiectivul meu general pentru aceasta vara este sa ma (re)organizez in mod eficient, astfel incat noul an scolar sa ne gaseasca linistiti, voiosi si gata de treaba :).
 Voi ce v-ati propus pentru vara aceasta?


12 comentarii:

  1. Si noi am inceput studiul din 1ioan, cu cel mare, iar marc ne secondeaza cu privitul si coloratul. Am sa scriu si eu putin despre planurile noastre pe blog dar momentan ne luptam cu o raceala. Va doresc o vacanta binecuvantata si linistita.

    RăspundețiȘtergere
  2. Vara asta trebuie sa fac ceva reparatii la casa mamei si apoi sa ma bucur de buletinul nou de acces la biblioteca, de casa mea care e la 20 de minute de respecttiva bibiloteca si de Parcul Romanescu aflat in mod fericit la 10 minute de aceeasi casa, unde se poate citi in liniste si aer liber.
    Am pe lista de achizitii un laptop ca sa ma pot ocupa de bloguri si de la mine de acasa, sa nu se spuna ca nu muncesc chiar de loc si implementarea unui ritual de dimineata cu meditatie si poate un pic de yoga.
    De asemenea am in vizor tarabele cu pepeni si lubenita si inghetata cu caramel de la Carrefour, toate astea ar trebui a imi incarce bateriile pentru toamna numai bine :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu abia asteptam vara!Eu am doua fetite,de 6 si 7 ani,asa ca principalul scop este sa lucram fără sa ne obosim pentru clasa pregătitoare.Sunt curioase si vor sa stie ce le asteapta asa ca nu le refuz.Va invata si mami care in august are examenul pentru gradul II.Pe lângă invatat vreau sa încerc sa mă organizez cat mai bine si sa găsesc o solutie sa fac fata din toamna unei clase pregătitoare,fetelor mele scolarite si treburilor casnice.Ador blogul tau si aplic deja multe din sfaturile tale dar,asa cum spuneai si tu ,serviciul si ale vietii probleme m-au cam împiedicat sa mă organizez si se simte.😊

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. succes la examen !si noi incepem din nou pregatitoarea in toamna, cu cea mica.

      Ștergere
  4. pentru vara asta... sa ma bucur de lucrurile mici, sa ajung la mare... Un weekend placut! cu drag, Ioana

    RăspundețiȘtergere
  5. deci organizare...organizare,,,eu nu prea ma tin de asa ceva!

    RăspundețiȘtergere
  6. Reorganizare si planificare tot. Vreau sa debarasez. Sa reduc la minim cheltuielile si sa ma joc mai mult cu fetele :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu nu m-am organizat pana acum vara, poate si pentru ca aveam 2 saptamani maxim de concediu si acelea niciodata legata, iar Ilinca este nevoita sa mearga si vara la gradinita, ce e drept se joaca doar pe perioada verii nu fac activitati. De cand m-am mai debarasat de responsabilitati la joc (si de avantaje financiare), visez la 3 saptamani de vacanta, 1 in iulie si 2 i august;). Ar fi bine sa pun pe hartie niste planuri, macar ca si reper;). Vacanta placuta cu cat mai multe bucurii mici si mari!

    RăspundețiȘtergere
  8. Pentru mine, cuvântul VARĂ nu e un simplu cuvânt, format din 4 litere, 2 vocale și 2 consoane. El cuprinde tot ceea ce îmi place, mă relaxează, mă interesează, etc. .

    DE ACEEA, VARA EU NU SUNT DELOC ORGANIZATĂ

    . . .

    RăspundețiȘtergere

♥ ♥ ♥ Lasa un gand frumos! ♥ ♥ ♥
Comentariile anonime sau facute in scop publicitar vor fi sterse.