miercuri, martie 26, 2008

Tabouleh ( salata libaneza)




Tabouleh este o salata a carei reteta provine din Liban, si la care baza compozitiei este graul sfaramat (bulgur). Eu am gasit bulgur la Mega Image, dar cred ca este in orice supermarket, la raionul de produse "arabesti"( nu este scump).




Am folosit:
  • 1 ceasca bulgur
  • 1 salata verde
  • 1 rosie
  • 1 legatura de ceapa verde
  • 1 legatura de patrunjel verde
  • ulei, otet(sau zeama de lamaie, daca aveti),sare, piper




Punem bulgurul (cam 200 g) la inmuiat in apa fierbinte, timp de 30-40 minute ( la o parte bulgur punem 3 parti de apa). Dupa ce s-a inmuiat, il stoarcem bine de apa si il punem intr-un castron de salata. Adaugam salata taiata fasiute, rosia taiata cubulete, verdeturile taiate marunt. Amestecam cu ulei, otet, sare si piper- dupa gust. Se poate servi ca si garnitura, dar si ca fel principal( antreu). Este o salata de post foarte buna si consistenta.

Irina
Photobucket

2 comentarii:

Lia spunea...

Nu am folosit niciodata bulgur dar reteta aceasta mi se pare interesanta si o voi incerca si eu in curand.

Anonim spunea...

Bucataria libaneza este super! Si salatele sunt si mai faine cu seminte de rodie si mult patrunjel proaspat. Iar in loc de otet, neaparat suc de lamaie. Mie bulgurul nu mi-a lasat cine stie ce impresie, am papat doar o data, insa nu se stie, o sa-l incerc din nou, poate acum va fi mai bun. Din pacate, preparatele libaneze cele mai gustoase contin carnita, la ele mai asteptam.