joi, noiembrie 01, 2012

Noiembrie- luna multumirii: ziua 1

sursa : google

Daţi mulţumire pentru toate, căci aceasta este voia lui Dumnezeu, întru Hristos Iisus, pentru voi.

Ce poate să aline şi să înalţe sufletul nostru, să alunge de la noi întristarea sau chiar îndoiala? Ce ne poate încuraja pe calea vieţii?
Mulţumirea, adică mulţumirea conştientă, vie, din inimă adusă lui Dumnezeu pentru toate.
Nu toate cele trimise de către Dumnezeu ni se par milos­tivire: unele ni se pare greutate, povară mai presus de pu­teri; şi atunci mulţumirea se schimbă în plângere.
Înţelege, suflete credincios, că toate cele din viaţa ta fă­ră excepţie sunt milostivire, indiferent sub ce acoperământ negru s-ar arăta. Fie ca credinţa să ridice acoperământul, fie ca milostivirea să ţi se arate şi să pătrundă în tine. Orice necaz, orice apăsare şi trudă ne sunt trimise pentru a întări viaţa duhului nostru, care ne învaţă să mulţumim şi pentru cele ce ne fac să plângem, pentru că tot acestea ne-au învă­ţat să lăudăm.
Din Jurnalul unui preot ortodox, partea a 4-a
Sursa: “Cum să te mântuieşti în lumea contemporană”, Editura Platytera, Bucureşti, 2007
De meditat si de notat... ai trecut recent printr-o intamplare neplacuta, sau printr-un necaz?ce motiv de multumire ai gasi in cele petrecute?

6 comentarii:

  1. Buna dimineata, Irina!
    Iti multumesc pentru intentia ta de a dedica aceasta luna, noiembrie, multumirii pentru tot ce se intampla bun sau rau in vietile noastre... am rezonat pentru ca astazi este ziua mea din saptamana cand incerc sa fiu foarte prezenta in intentia mea de a multumi Domnului...
    Si mai am un motiv sa-ti multumesc.Aseara, cautand ceva, am intrat si in "dulce casuta ta" si am gasit raspuns la cautarea mea, pe care, altfel, am savarsit-o cu aproape sapte ani in urma, cautand si la biblioteca cartea la care faceai referire(Polyanna),dorinta preluata dupa ce am citit mai multe carti de parintele arhimandrit, pe care l-am adorat, cautare care nu m-a dus la rezultatul asteptat.
    Nu-mi venea sa cred, aseara, ca am in fata ochilor indicii despre aceasta carte...Iti multumesc din suflet, marturisesc ca te citesc si faci lucruri minunate...!
    Iti doresc tot binele din lume,tie cat si familiei tale!
    Mamica si sotia, Dana!

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga Irina, multumim pentru citat !

    Vreau sa imi fac si un jurnal al multumirii luna aceasta!

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc Irina, am citit aseara pe la 11 noaptea despre aceasta idee minunata (noimebrie-luna multumirii)Vreau sa incep si eu de azi, sa-mi notez in fiecare zi cate un citat iar la finalul lunii sa vad ce am realizat. Domane ajuta! Noiembrie este pentru mine cu atat mai special pentru ca sunt multi sfinti dragi mie (Sf Nectarie, Sf Antonie de la Iezerul, Sfantul Stelian, Sf Mina, Sf Ioan Gura de Aur, Sf Ecaterina)Cat de frumoasa este aceasta luna. Maica Domnului s ate ocroteasca.

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna idee - luna multumirii. Adaug si eu cu recunostinta:

    "Ci bucuria vine de la Dumnezeu. Vine de la împlinirea aceea pe care ţi-o dă lucrul bine făcut, pe care îl arăţi Celui Bun cu mulţumire pentru darul de a-l fi putut face…" (Maica Siluana)

    RăspundețiȘtergere
  5. Această postare a picat foarte bine. Tocmai astăzi am avut o supărare în profesia mea (aceea de profesor) și eram tare tristă. Mulțumesc pentru cuvintele frumoase! Mă bucur că ai revenit. Numai bine! Olivia

    RăspundețiȘtergere
  6. Sunt din nou cu ochii si urechile pe gandurile tale bune pe care ni le impartsaesti. Luna recunostintei este o idee binevenita. Asa am inceput eu http://dulceameacasa.blogspot.ro/2012/11/luna-recunostintei.html

    RăspundețiȘtergere

♥ ♥ ♥ Lasa un gand frumos! ♥ ♥ ♥
Comentariile anonime sau facute in scop publicitar vor fi sterse.