duminică, august 31, 2008

La inceput de an bisericesc




Suntem pe 1 septembrie, vara s-a terminat si mi-am propus sa reintru in programul zilnic normal. Incerc sa reiau rutina si, pe langa treburile casei, sa fac din nou diverse activitati cu Ilinca.

Astazi incepe si noul an bisericesc, un prilej de a ma gandi sa pun inceput bun pentru viata mea duhovniceasca. Niste idei excelente am gasit la "Festal celebration's gallery".

In cinstea sarbatorii Inaltarii Sfintei cruci (14 septembrie) ei propun ca in luna septembrie sa studiem si sa practicam virtutea lepadarii de sine, prima din scara virtutilor a Sf. Ioan Scararul.

Ca motto este luat pasajul din Evanghelia dupa Luca, capitolul 9:
-->

23. Şi zicea către toţi: Dacă voieşte cineva să vină după Mine, să se lepede de sine, să-şi ia crucea în fiecare zi şi să-Mi urmeze Mie; 24. Căci cine va voi să-şi scape sufletul îl va pierde; iar cine-şi va pierde sufletul pentru Mine, acela îl va mântui. 25. Că ce foloseşte omului dacă va câştiga lumea toată, iar pe sine se va pierde sau se va păgubi?


Sunt sugerate activitati si subiecte de meditatie pentru toate zilele lunii , legate de semnificatia crucii pentru viata noastra duhovniceasca. Gasiti amanunte aici


Un articol foarte bun despre lepadarea de sine am citit aici :

"Sfantul Ioan Gura de Aur despre lepadarea de sine, luarea crucii si urmarea lui Hristos"

As vrea sa fac impreuna cu Ilinca si activitatea pentru copii (dar e un exercitiu foarte bun si pentru adulti), si anume "scara virtutilor". Fiindca nu am lemn o sa incerc o varianta din hartie.




(sursa imaginilor)




Va doresc un an nou binecuvantat, si cu folos duhovnicesc!

Irina



5 comentarii:

  1. iarta-ma pentru neajunsuri sper ca ma vei mai putea lasa sa postez (inca nu am suficienta experienta cu calculatorul)imi pare rau ca iti dau de lucru...Orcum sa stii ca fotografiile sunt din gradina mea nu stiu sa pun pe ele semne distinctive ale blogului meu sau ceva ...Toata stima pentru comoara aceasta de aici de pe site in fiecare zi il vizitez cu scop precis, ma tenteaza mai ales articolele despre disciplina si copii si nu in ultimul rand cele culinare dar trebuie sa recunosc ca urmaresc tot ce apare nou totul mi se pare interesant. Blogul tau e un vis...iar al meu un graunte de nisip...Domnul sa te intareasca sa continui ce ai inceput!Gabriela.
    P.S. Poti sterge comentariile mele oricare ar fi ele sa nu te temi ca ma supar...nu vreau sa deranjez ordinea de aici.

    RăspundețiȘtergere
  2. Gabriela, chiar te rog posteaza cat doresti, nu e nici un deranj.

    Ca sa scrii pe fotografii trebuie sa folosesti un program pentru prelucrat imagini, cum ar fi paint, phtoshop sau gimp.

    Multumesc pentru aprecieri!

    RăspundețiȘtergere
  3. Si tie si familiei tale un an nou binecuvantat, si cu folos duhovnicesc!
    Doamne ajuta!

    RăspundețiȘtergere
  4. Happy Feast of the New Year! May it be a blessed and loving year.

    RăspundețiȘtergere
  5. La multi ani intru Hristos iti doresc, draga mea, si toate cele de folos!

    RăspundețiȘtergere

♥ ♥ ♥ Lasa un gand frumos! ♥ ♥ ♥
Comentariile anonime sau facute in scop publicitar vor fi sterse.