duminică, ianuarie 27, 2008

Mic dejun sanatos

Daca nu stiti ce sa mai pregatiti pentru micul dejun, rapid, gustos si sanatos, va sugerez urmatoarea varianta, care mie imi place foarte mult : lapte prins cu germeni de grau.


Puteti folosi si sana sau iaurt din comert, eu prefer laptele prins in casa, pe care il prepar in felul urmator: incalzesc laptele dulce , si il amestec cu o lingura de smantana si cu o lingura de lapte prins facut anterior (daca e prima oara cand faceti, puneti o lingura de iaurt ori sana de la magazin).
Torn intr-un borcan ( ideal e intr-un vas de lut, dar n-am ), si il las intr-un loc cald din bucatarie cam 48 de ore, pana se prinde.

Il amestec apoi cu germeni de grau de la Sanovita. Germenii de grau au un continut bogat de vitamina B, vitamina E, fier, zinc si ajuta la intarirea imunitatii.
Gustul e acrisor - dulceag, merge foarte bine si cu o felie de paine integrala alaturi.

Irina

6 comentarii:

  1. Bunica mea facea lapte prins pe care il savuram pe nerasuflate, dar ca si copil niciodata nu m-a interesat cum se face.
    Acum insa, situatia s-a schimbat si incerc sa fac cat mai multe in casa.
    Multumesc Irina!

    RăspundețiȘtergere
  2. cu placere, Lore, sa-mi spui cum ti-a iesit. Mie imi place foarte mult, chiar acum beau o cana :).

    RăspundețiȘtergere
  3. La mine face mama, normal, si aduc in "olul" de lut, iar George il consuma de obicei la piureul de cartofi. Eu am fost obisnuita de mica sa folosesc lapte prins la piure in loc de muraturi. Are canita lui pt. lapte prins si e una din combinatiile pe care nu le refuza:)

    RăspundețiȘtergere
  4. a, daaa, si mie imi place piure cu lapte prins!uneori il fac in doua cu smantana .

    RăspundețiȘtergere
  5. La noi in Ardeal nu se fce asa a laptele prins.Pur si simplu se pune laptele dulce la borcan sau ulcica si apoi sta la cald ca la tine.In acelasi interval de timp se transforma in lapte prins si e bunnnn

    RăspundețiȘtergere
  6. Incercati sa folositi iaurt sau kefir bio pentru ca desi e o lingura (sau mult mai mare cantitatea daca e vorba de laptele in cauza care urmeaza a fi prins) contine foarte multi hormoni sintetici folositi pentru a creste cantitatea de lapte obtinuta zilnic de la vacute , si practic nu am ajuns nicaieri tot ca cel din comert gen danone este daca nu folosim produse bio , la fel si taratele din germenii de grau (preferabil ovaz ca e si mai nutritiv si nu contine gluten deci se absoarbe mai bine si are mai multe minerale sau combinat cu cele de grau) sanatate si pofta mare :)

    RăspundețiȘtergere

♥ ♥ ♥ Lasa un gand frumos! ♥ ♥ ♥
Comentariile anonime sau facute in scop publicitar vor fi sterse.