sâmbătă, februarie 02, 2008

Rutina de dimineata

Vladimir Bzhezovsky



Dupa cum spuneam aici am inceput sa imi fac un program mult mai riguros decat pana acum, folosindu-ma de ideile de pe "Fly Lady".

Intai si intai am spalat foarte bine chiuveta din bucatarie , si incerc s-o pastrez asa. Adevarul e ca am o senzatie foarte placuta dimineata cand intru in bucatarie - toate sunt la locul lor, iar chiuveta sclipeste de curatenie.

Urmatorul pas a fost sa-mi cumpar incaltaminte cu sireturi pentru casa . Daca n-ati reusit sa parcurgeti articolul referitor la asta de pe "Fly Lady" va spun pe scurt despre ce este vorba - spre deosebire de femeile care au un servici in afara casei, femeile casnice nu sunt obligate sa iasa zilnic, si sa se imbrace "de strada" in fiecare dimineata - poate cunoasteti vorba: "dar cine ma vede?" . Sa ne gandim ca, daca faptul ca suntem imbracate ca pentru a iesi produce o impresie buna asupra altora, cu atat mai mult ne face sa ne simtim noi bine, si determina o schimbare in atitudinea noastra. Odata ce suntem imbracate si incaltate, mintea noastra va zice " gata, e timpul sa ne apucam de treaba". Nu mai exista nici o scuza. Gandindu-ma la aceste lucruri mi-am dat seama ca mai de mult era ceva inacceptabil sa-ti petreci ziua in halat si pijamale, sau intr-un trening "de casa" - doar daca erai bolnava. Sau bunicile noastre de la tara- inca de dimineata se imbracau "de iesit", puneau sortul, si la lucru!Referitor la papucii cu siret- de ce cu siret?fiindca sunt greu de descaltat :) .

Acestea fiind facute, am trecut la urmatorul punct de pe lista, si anume stabilirea rutinei. Am inceput cu :

Rutina de dimineata :

1. Trezirea
  • ma trezesc,
  • aerisesc camerele
  • strang paturile
  • imi fac toaleta de dimineata
  • curatenie in baie( spal chiuveta, wc-ul, si cada- daca am facut dus)
  • ma imbrac, ma incalt si imi leg bine sireturile
  • pun rufe la spalat
  • o schimb pe Teodora
  • Ilinca se scoala, se spala, se imbraca
  • la fel sotul
2. In bucatarie

  • pregatesc cafeaua si micul dejun
  • mancam
  • strang in bucatarie
3.Planificare

  • verific ce am de facut azi
  • pun rufele la uscat
  • Ilinca ma ajuta, Teodora se joaca
4.Timp pentru mine

  • imi iau vitaminele - ii dau si Ilincai
  • rugaciune, citirea Scripturii
  • timp de net(Ilinca coloreaza, sau se joaca ; Teodora doarme)
Rutina de dimineata se desfasoara intre orele 7/8- 10/11(e de dorit intre 7-10, dar depinde cat dorm noaptea)


Am inceput si un "jurnal de gospodarie", dar despre asta in alta postare.
Irina

6 comentarii:

Elena spunea...

Foarte utila planificarea, eu trebuie sa o fac mai ales pentru bucatarie, in ultima vreme in fiecare dimineata gatesc pranzul si ma mir ca rar am felul doi pentru doua zile consecutive. Undeva este o scapare si musai sa o "consult" si eu pe Fly Lady!

@irina_sweet_home spunea...

poate ar trebui sa faci o cantitate mai mare, sa ajunga pentru mai mult timp.

Claudia spunea...

Buna:)
Ti-am descoprtit blogul si il citesc cu placere. Vroiam sa te intreb cum ramane cu planificarea asta de dimineata vara cand daca vrei sa iesi cu cele mici afara trebuie sa o faci pana la 11 jumatate ca sa nu le arda soarele?

Am fost si eu o perioada mama full-time si stiu ce greu e sa respecti un program. Eu m-am luat dupa programul fetelor si incercam sa imi fac treburile mele printre picaturi. Am avut noroc ca dormau amandoua la pranz in acelasi timp si ca seara la 8 jumatate erau in pat:)

Spor la toate!

@irina_sweet_home spunea...

Buna, Claudia, ma bucur ca iti place blogul meu :).
Referitor la intrebarea ta- in primul rand cu putin efort rutina de dimineata se poate sfarsi mai devreme de ora 10, dar in general mie nu imi place sa ma grabesc, de asta am pus mai mult timp. Apoi vara ne sculam devreme, fiindca Ilinca e in picioare o data cu rasaritul soarelui :).
Eu incerc sa o implic pe Ilinca in toate activitatile gospodaresti, de aceea practic avem cam acelasi program :),asa ca imi fac treburile pe indelete.Ea nu doarme la pranz, dar seara se culca devreme.

Antonina spunea...

Spor in toate!! fain blog! sunt cu ochii pe tine ;) O seara frumoasa

Toma Tanțica spunea...

Inca lucrez să las chiuveta curata seara ,cei drept nu mi iese mereu !
Cu siguranță voi reuși să îmi fac și eu rutina de dimineața când fetițele mele se vor trezi amândouă mai târziu!
Cea mica de aproape 2 ani daca plec de lângă ea dimineața se trezește imediat așa că prefer să mă trezesc la 7 când se trezește și ea!