luni, august 10, 2020

In uichend...


© dulcecasa.blogspot.ro

Daca stau si ma gandesc bine, de cand a inceput pandemia nu am iesit deloc in afara casei, mai mult decat strictul necesar. Dar niste rude apropiate din Ardeal ne asteptau de mult in vizita, asa ca am hotarat sa mergem.A trebuit sa traversam judetele afectate grav de covid - asa ca nu am oprit deloc, nicaieri (chiar pe drum am vazut o ambulanta luand un bolnav de covid de acasa).
Am facut o mica exceptie la mrea Cornet, fiindca am trecut de foarte multe ori pe langa ea si tot am zis ca o sa oprim candva - se pare ca a venit momentul :)).
Din fericire am fost singurii vizitatori cam pentru jumatate de ora, si am avut timp sa ne bucuram de aceasta bijuterie arhitectonica de pe malul Oltului.Ca multe din manastirile noastre, e deosebit de cocheta si de ingrijita.Mi-as dori mult sa fie asa si la mine in curte, dar nu imi iese, desi ma straduiesc cat pot :).

Biserica are hramul Sf. Ioan Botezatorul.

© dulcecasa.blogspot.ro

© dulcecasa.blogspot.ro

E construita in stil fortificat, fiind  inconjurata de paduri, de ziduri si de flori :)

© dulcecasa.blogspot.ro

© dulcecasa.blogspot.ro

© dulcecasa.blogspot.ro


© dulcecasa.blogspot.ro

Daca urmezi indicatorul si treci printr-o usa mica, ajungi in spate, pe malul Oltului, unde este construit altarul de vara.

© dulcecasa.blogspot.ro
© dulcecasa.blogspot.ro

© dulcecasa.blogspot.ro

In fata altarului sunt bancute asezate sub bolti de trandafiri.

© dulcecasa.blogspot.ro

© dulcecasa.blogspot.ro

 Au si un bazin cu pasari - lebede albe, negre si rate, si o voliera cu pasari.

© dulcecasa.blogspot.ro

Mi-a placut foarte mult  - totul e asa de ingrijit si verdeee :)) , in contrast cu peisajul ciulinos si ars de soare din sud.

Daca aveti drum prin zona si puteti opri la aceasta micuta si frumoasa manastire, cu siguranta n-o sa va para rau.
Inchei cu un cuvant dintr- o carticica care imi este tare draga si pe care o recomand :,,Uita-te in inima ta,, de Cuviosul Ioan de la Valaam:

,, Voi, acolo in lume, duceti alta viata si aveti nevoie de alte mijloace pentru mantuire.
Cine ce lucru are trebuie sa il savarseasca cu constiinciozitate si cu aproapele sa traiasca in pace si in armonie, pe cat depinde de el.(...)
In neputintele omenesti sa nu ne intristam....mai bine o constiinta a neputintei decat o virtute cu slava desarta,, (pag.96)


Va doresc o saptamana frumoasa, cu bucurie!

6 comentarii:

  1. Ce frumusețe acolo, cu bolțile de trandafiri!

    RăspundețiȘtergere
  2. Minunata locatie :) Pe mine weekendul ma gasit in Snagov :) si am vizitat cateva lacasuri de cult de prin acea zona, mi-a placut tare mult, la fel ca si tine sunt fascinata de locurile verzi si bine ingrijite.

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte frumoasa manastirea, locul, peisajul de vis...Vom intra si noi cand avem drum pe acolo. De cate ori am trecut,puteam sa oprim pt o clipa, dar nu a randuit Domnul sa ajungem. Ma rog sa avem si noi o zi libera sa putem sa ne mai relaxam...numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  4. Frumoase locuri! Modifică, te rog, în lista de bloguri, la Slalom printre cuvinte, pt că nu mai există, noua adresă este http://ciresdemai.wordpress.com :)

    RăspundețiȘtergere

♥ ♥ ♥ Lasa un gand frumos! ♥ ♥ ♥
Comentariile anonime sau facute in scop publicitar vor fi sterse.