marți, decembrie 19, 2023

Jurnal de Advent , ziua 19

 

 

Data : 19 dec. 2023, marti

Vremea  ...

Afara e cald si placut, e soare, dar noaptea e frig si dimineata era o bruma groasa.
 

 Simboluri din Calendarul de Advent

Magarusul


Magarusul era in mod frecvent folosit la transport in timpurile biblice.Desi magarusul nu apare in relatarea Nasterii Domnului, icoana fugii in Egipt ii arata pe Maica Domnului cu pruncul Iisus in brate, calare pe un magarus.In cele mai multe imagini ale Mariei cu Iosif, calatorind spre Betleem, apare si magarusul.Profetul Isaia a scris :,,Boul îşi cunoaşte stăpânul şi asinul ieslea domnului său" (Isaia 1:3)

 Ganduri de azi

Iar am facut pauza in jurnal, ma supara ca nu sunt consecventa, dar ce sa fac, sunt unele zile asa de obositoare, incat nu mai sunt in stare de nimic. De saptamana trecuta am prins si o gripa urata in familie (confirmata cu test), care ne-a luat la rand.Cel mai rau a fost cea mica ,4 zile de febra mare incontinuu, care nu ceda la nimic. Abia dupa a doua doza de tamiflu a inceput sa i se imbunatateasca starea. Anul viitor o sa  ne vaccinam  cu totii in octombrie, ca nu mai am chef de aventuri cu virusi . Nu e nici o placere sa zaci cu febra, frisoane si dureri in tot corpul, ca sa nu mai spun cat au costat toate medicamentele 🙈.Eu vad ca trec destul de usor peste, deja imi este mai bine, dar am luat tamiflu de a doua zi.

N-am pregatit nimic pentru Craciun, nu am facut aprovizionare, nu am luat cadouri, da ma gandesc ca mai am timp.Deocamdata sa ne facem bine.

Oricum, eu mi-am facut cadou de Craciun  😊,a ajuns saptamana trecuta. De vreo doi ani mi se lungesc ochii dupa multicookerul Instant Pot Pro, dar pretul era destul de piperat, si parca nici alte modele mai ieftine  nu am vrut sa iau.Acum am prins o reducere substantiala, in jur de 40%, si am profitat ca sa-mi cumpar aceasta oala minunata, care merita toti banii.Eu foloseam  foarte mult si inainte oala sub presiune obisnuita, dar nici nu se compara, cea electrica e net superioara.In primul rand nu fasaie si nu scoate abur cat timp fierbe, ci scoate aburul doar la sfarsit.Are multe programe prestabilite, dar poti sa iti creezi si propriile programe personalizate, si sa le inregistrezi in memorie.Are functie pentru prajit (sotat), copt , pentru slow cooking, pentru facut iaurt, pe langa multe altele. Gateste foarte rapid , in 20-30 de min sunt gata o supa, o ciorba sau o tocanita.Oala dinauntru se poate folosi pe toate tipurile de aragaz,inclusiv pe plita cu inductie.Sunt foarte multumita de achizitie , abia astept sa ii probez toate programele.


Cam atat pentru azi.Va multumesc pentru vizita si va doresc o seara placuta!

 Irina


2 comentarii:

  1. Sa o folosești cu succes timp îndelungat! După mulți ani de folosit slowcookere și multicookere, airfryer, inclusiv un IP, eu m-am întors la gătitul clasic. Eu rareori mai folosesc slowcookerul ceramic, pentru sarmale, zacusca, gemuri si dulcețuri.
    Timpul, cu tot cu cel de încălzire-pana la temperatura de fierbere, de gătire propriu-zisa și depresurizarea, este tot același cu al gătitului clasic, dar îmi pare mai simplu sa am acces, sa gust, sa adaug diferite ingrediente in diferite etape, sa nu fiu condiționata de un program.
    Felicitări ca ai ales un aparat cu vasul din inox! Îți doresc sa nu îți dea nicio eroare, nici Burn, ca sa o folosești așa de des cum ti-ai propus 😬

    RăspundețiȘtergere
  2. Andreea, multumesc!pana acum vad ca a functionat foarte bine, sper sa nu fie probleme.Eu gateam mult si inainte cu oalele sub presiune, dar nu se compara ca rapiditate si eficienta.Nu cred ca ma voi intoarce la gatitul clasic , nu ma tine rabdarea :)).Intradevar, trebuie un pic de atentie cu ea, sa se faca sosurile mai lichide, ca sa nu se prinda de oala, dar e ok, se poate ingrosa sosul la urma.Eu asa faceam si la gatit clasic, deci nu schimb nimic, practic.Pana acum am folosit-o zilnic :)).

    RăspundețiȘtergere

♥ ♥ ♥ Lasa un gand frumos! ♥ ♥ ♥
Comentariile anonime sau facute in scop publicitar vor fi sterse.