duminică, noiembrie 13, 2022

Blogonoiembrie 2022 : ziua 7

 

 

VERSETUL ZILEI...DE AZI

să vă purtaţi într-un chip vrednic de Domnul (...) mulţumind Tatălui, care v-a învrednicit să aveţi parte de moştenirea sfinţilor, în lumină.El ne-a izbăvit de sub puterea  întunericului şi ne-a strămutat în Împărăţia Fiului dragostei Lui

Coloseni 1 :12-14 

 

VREMEA ... AZI


A fost o zi frumoasa, cu temparaturi placute la pranz, dar noaptea e tot mai rece.A plouat un pic vineri si atat, sper sa mai vina zile cu ploaie.


GANDURILE ZILEI 

Cat pe ce sa ratez si postarea zilei de azi, vineri si sambata am avut diverse pe cap si n-am mai deschis calculatorul si de pe telefon nu imi place sa scriu.

 M-a intristat mult zilele acestea scandalul referitor la parintele Calistrat, care mie imi este foarte drag si de multe ori cuvintele lui uneori sugubete, dar pline de duh, mi-au redat nadejdea in Dumnezeu si buna dispozitie.De altfel, in ultima vreme, scandalurile referitoare la preoti sunt preferatele presei si deliciul multimilor.De la lume n-ai ce sa ceri, ca lumea e rea, dar noi crestinii ar trebui sa fim mai retinuti in exprimare fata de faptele aproapelui.Chiar Dumnezeu ne avertizeaza , in 1 Corinteni 10-12:

Astfel dar, cine crede că stă în picioare să ia seama să nu cadă. Nu v-a ajuns nicio ispită care să nu fi fost potrivită cu puterea omenească. Și Dumnezeu, care este credincios, nu va îngădui să fiți ispitiți peste puterile voastre, ci, împreună cu ispita, a pregătit și mijlocul să ieșiți din ea, ca s-o puteți răbda.

 Noi avem impresia ca stam in picioare, ca suntem mai buni si mai corecti ca altii, dar adevarul e ca, daca ne parasesc smerenia si harul lui Dumnezeu, si avem impresia ca facem noi ceva prin noi insine, nu doar ca am putea sa facem aceleasi pacate pe care le judecam la altii, ci altele chiar mai mari.

Noi, crestinii, stim ca omul este pacatos si supus caderii pana la moarte, deci nu trebuie sa ne mire nimic, cu atat mai mult sa aruncam cu piatra.Sa ne rugam intotdeauna pentru cei cazuti si sa punem gandul cel bun, ca sa ii ajute Dumnezeu si pe ei, si pe noi.



 


 

9 comentarii:

  1. Mare dreptate ai, Irina.
    Mie îmi place mult cuvântul Sfântului Ioan Gură de Aur:
    "E ușor a cinsti un preot sfânt, dar încearcă și cinstește pe unul păcătos. Când cinstești pe unul sfânt, arăți clar că cinstești omul.
    Dar când cinstești un preot păcătos, arăți că cinstești harul lui Dumnezeu care este în el."

    RăspundețiȘtergere
  2. Domnul sa l ajute si sa l intareasca pe parintele Calistrat. Si eu sunt uimita de cata rautate e in lume si cati ciudati mai sunt printre noi...Doamne nu ne lasa!

    RăspundețiȘtergere
  3. Asa este, Irina! Simt că presa este permanent cu ochii pe slujitorii Bisericii, în așteptarea unei greșeli care să devină cap de afiș câteva săptămâni. Domnul să ne înțelepțească, să ne înmulțească iubirea față de semenii noștri!
    Zile binecuvântate și post folositor!

    RăspundețiȘtergere
  4. Indiferent de cine sintem, violenta, agresiunile sexuale trebuie condamnate si pedepsite. Parintele Calistrat este ascultat de multi oameni, admirat, respectat de aceea cuvintul si comportamentul lui sint puncte de reper in vietile credinciosilor. El este un exemplu si din pacate comportamentul lui a fost inacceptabil. Violenta nu are nici o scuza si victima nu este vinovata asa cum mereu se insinueaza. Imi pare rau, dar nu pot fi de acord cu tine. Intra-adevar cind este vorba de o fata bisericeasca se face mult tam, tam, dar nu este normal sa fie comparat cu nimeni pentru ca fapta trebuie analizata individual si nu in comparatie cu altii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. total de acord!dar, atata vreme cat nu sunt eu in masura ca sa pedepsesc si sa condamn, mai bine tac.De aceea nu m-am exprimat nici in cazul pr Visarion Alexa, fiindca cine sunt eu sa arat cu degetul ia uite ce a facut!mai ales ca omul are familie, copii, oare facem vreun bine cand punem la gazeta de perete faptele rele ale aproapelui, ca sa-l rusinam, sa-l minimalizam?oare asa face Dumnezeu cu noi?daca incalca legea, va fi pedepsit de lege, daca a facut vreo fapta reprobabila bisericeste vorbind o sa se ocupe cei in masura.

      Ștergere
  5. Dumnezeu si Maica Domnului sa le lumineze mintea celor din presa sa lase in pace slujitorii bisericii.

    RăspundețiȘtergere
  6. Și mie mi-e drag părintele Calistrat! Tocmai datorită umorului. Nici nu am știut de scandal. Am citit acum la tine și am căutat pe net. :(

    RăspundețiȘtergere

♥ ♥ ♥ Lasa un gand frumos! ♥ ♥ ♥
Comentariile anonime sau facute in scop publicitar vor fi sterse.