duminică, octombrie 06, 2019

Caminul tau, un colt de rai! retrospectiva saptamana 1




Anul acesta am inceput cam tarziu provocarea, dar...
chiar si asa, pe ultima suta de metri, am pus o frana  mare si am zis STOP!incotro te indrepti?Mi-am dat seama ca anul acesta am fost intr-o continua activitate atat interioara cat si exterioara, facand mereu liste, ducand la capat lucruri, sau macar fiind in curs de a le finaliza, incercand sa am totul sub control, sa fiu cat mai productiva si sa nu fiu surprinsa de chestii neprevazute.Desi am avut concediu, nu am avut vacanta, fiindca nu m-am ma putut relaxa si am fost mereu sub tensiune.
Ma gandesc la intrebarea de luni
Ce ma ingrijoreaza in ultima vreme?De ce imi este frica?Ce se poate intampla cel mai rau, daca temerile mele se vor adeveri?
si cred ca raspunsul e frica de a pierde controlul.Obiectiv vorbind e practic o frica absurda, fiindca oricum nu pot controla decat foarte putine lucruri - nu detin deloc controlul asupra imprejurarilor exterioare , iar in ceea ce priveste autocontrolul ...e clar ca mai am mult de lucru :).E momentul sa ma relaxez si sa las in grija lui Dumnezeu tot ce e in afara sferei mele de influenta si sa ma ocup mai mult de partea cu a fi  decat cu partea de a face, desi, evident, ele sunt in legatura :)
La intrebarea de marti
Ce ma oboseste si ma incarca psihic si emotional?Ce pot face pentru a ma simti mai bine?
raspunsul e : dezordinea, haosul, imprevizibilul. Si imi dau seama ca acest raspuns e legat cumva de primul, fiindca dezordinea si haosul inseamna ca ai pierdut controlul asupra lucrurilor. Cred ca de aici vine si placerea mea de a face curatenie si a ordona lucrurile - un univers ordonat ma linisteste si imi spune ca totul e bine si sub control   :)).Cred ca, atunci cand lucrurile o iau razna, e important sa-mi amintesc ca, desi eu poate am pierdut controlul, Dumnezeu e la carma lucrurilor si haosul va deveni ordine la un moment dat.
Intrebarea de miercuri
Tot ce vad si tot ce aud este de folos pentru sufletul si mintea mea?Cum pot sa mai reduc din negativitatea pe care o primesc in viata mea?
 evident ca nu!mai ales in utima vreme, de cate ori deschid televizorul in speranta ca o sa pot urmari ceva politica :)) nu vad si nu aud decat de crime, violuri, pedofili, obsedati, trafic de persoane, samd. Stirile rezervate alta data orei 5 au devenit cap de afis de dimineata pana seara.Cu siguranta am nevoie sa iau o pauza de media.
Intrebarea de  Joi
Cand am spus NU ultima oara si am refuzat sa fac ceva doar din obligatie?Stiu sa spun NU?Poate e timpul sa invat :)
In general nu intampin dificultati in a spune NU  altora, in schimb cred ca nu stiu sa imi spun mie NU si ma incarc cu prea multe lucruri de facut. In ultimul an am avut ceva probleme cu greutatea, din cauza mancatului de aiurea, si cu somnul - dorm prost fiindca simt ca nu ma pot relaxa.Cred ca e momentul sa-l iau pe NU in brate :)) si sa ma ocup de mine - de sufletul si de corpul meu.
Intrebarea de vineri
Imi fac zilnic timp, dimineata si seara, sa ma desprin putin de agitatia zilnica si sa-mi indrept gandurile catre Dumnezeu, macar cu o rugaciune scurta?Daca nu, poate e momentul sa incep :)
Avand in vedere raspunsul la celelalte intrebari, e clar ca nu mi-am luat in mod real acest ragaz de a-L asculta pe Dumnezeu si de a ma asculta pe mine.De foarte putine ori nu m-am culcat luand cu mine la somn toata agitatia zilei si sculandu-ma cu gandul la tot ce am de facut.
Intrebarea de Sambata
Imi rezolv toate treburile casnice sau de alta natura sambata, astfel incat duminica sa am cu adevarat o zi libera?
si de  Duminica
Imi fac o zi libera pe saptamana, sau nici macar duminica nu ma linistesc, si ma incarc in continuare cu obligatii , traind mereu intr-o stare de agitatie?

Din pacate nu, de multe ori  duminica mea e agitata si, in loc sa ma odihnesc, imi pregatesc ce am nevoie la serviciu pentru saptamana care urmeaza sau fac alte lucruri pe care n-am apucat sa le fac in rest.Undeva pe la inceputul anului mi-am propus sa acord mai multa atentie zilei de duminica si sa fac in asa fel incat sa o petrecem cum se cuvine.
Am citit niste lucruri dspre modul in care evreii cinstesc sabatul - toata saptamana se prgatesc pentru odihna de sambata, astfel incat vineri seara sa se poata desprinde de orice griji.Ce mi s-a parut foarte frumos e ca vineri seara toata mancarea pentru sambata e gatita, se pune o masa festiva, toata lumea se imbraca frumos si pana a doua zi seara se odihnesc  - adica stau la masa cu familia vorbesc, se joaca cu cei mici, fac tot felul de lucruri frumoase.

 Imagini pentru autumn table

Un alt obicei frumos mi s-a parut binecuvantarea copiilor - la fiecare masa de sabat parintii isi binecuvanteaza fiecare copil, rugandu-se cu glas tare si tinand mainile asura lor. Daca ne gandim bine, asa era si la noi in familiile crestine - masa de duminica era sfanta si orice activitate lucrativa inceta odata cu vecernia de sambata seara.E timpul sa ne reintoarcem la traditii :).


Voi ce spuneti?cum ati raspunde la intrebarile saptamanii? :)

Irina

5 comentarii:

  1. https://cuibulancutei.wordpress.com/2019/10/06/caminul-tau-un-colt-de-rai-saptamana-1/

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca iti tb o viata întreaga sa găsești răspunsuri la întrebările tale, da e clar ca daca ar fi relaxare jumătate din întrebări ar dispărea.
    Eu încă învăț, si am început doar cand am pierdut controlul, m-a scos Dumnezeu la mal. Stii cum a mers Petru pe apa? Asa tb sa facem si noi.
    Practic mindfulness de vreo 3 ani, rezultatul in timp e foarte bun, poti sa încerci daca vrei!

    RăspundețiȘtergere
  3. https://autenticblog2019.blogspot.com/2019/10/1-caminul-tau-un-colt-de-rai.html?m=0

    RăspundețiȘtergere
  4. http://narciseincasa.blogspot.com/2019/10/caminul-tau-un-colt-de-rai-saptamana-1.html

    RăspundețiȘtergere

♥ ♥ ♥ Lasa un gand frumos! ♥ ♥ ♥
Comentariile anonime sau facute in scop publicitar vor fi sterse.