miercuri, noiembrie 10, 2021

Blogonoiembrie 2021, ziua 9

9 noiembrie, marti

pinterest.com

Ieri , cand am plecat spre serviciu, era innorat, cand am ajuns pe la jumatatea drumului picura usor, si , dupa cateva ore, ploua serios, si a plouat toata ziua.

O minunata zi de toamna :)

Ma gandeam cu regret ca nu am plantat gazonul, dar nu ma pot hotari daca sa pun gazon peste tot si sa inchei pentru totdeauna cu gradinareala :)), sau sa imi mai dau o sansa :)).Nu stiu cum reusesc sa aiba unii curti asa frumoase, ordonate si fara pir si alte buruieni, incep sa banuiesc ca totusi ierbicideaza, altfel nu imi explic. La noi, oriunde nu e trifoi creste pir, e groaznic de invadator si nu il poti starpi plivind, ba se face si mai rau. De cand stam aici , adica de 8 ani, nu am dat niciodata cu ierbicid, dar incep sa cred ca e timpul sa intru in randul lumii :))

In rest n-am facut mare lucru pe-acasa, am stat sub patura, la caldurica si am tricotat, ce poti sa faci intr-o zi ploioasa de toamna ...

Mi-e dor sa lucrez sosete si manusi, am niste fire faine special pentru asta, doar timpul imi lipseste :)).

Sa vedem, le pun pe lista :)

Dimineata am intrat intr-un magazin si n-am putut rezista unui pahar termic pentru cafea/ceai cu model de Craciun , incerc sa rezist ideii de iarna si de Craciun, si sa ma bucur de toamna care e pe terminate, dar e cam greu :)). Lunea viitoare incepe Postul Craciunului, in oras deja s-au montat instalatiile de sarbatori, prin magazine nu mai spun, in unele e Craciun din octombrie :)).La munte a nins, ce sa mai spui decat vin Sar-ba-to-rile,  vin Sar-ba-to-rile :))

Eu o sa mai stau putin, macar putin, prin toamna ... :)

 

 

 


10 comentarii:

  1. Și eu mai vreau sa zăbovesc puțin prin toamna. Fetele mele au început să repete colinde, să facă craft-uri de Crăciun și să taie zilele până la Ajun.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu urmaresc filmele de Craciun de pe Diva. Ma distreaza. Ele merg acolo ca fundal sonor si eu imi vad de treburi. Prin urmare cea mica a inceput sa cand colinde, crafturile abia le asteapta, stie ca va fi un calendar de activitati in decembrie, dar cea mare... zice ca o disperam deja cu Craciunul

      Ștergere
    2. si eu cred ca o sa intru in atrmosfera de craciun de luni :)).N-ai cum, incepe postul :)

      Ștergere
  2. Când m-am mutat la sat, nu concepeam să nu îmi fac gradinița mea de legume. Și nu vroiam oricum, ci cât mai naturală. Chiar am încercat multe rețete de soluții bio de stropit de mană și dăunatori, unele care chiar funcționează. În timp am început să cedez câte puțin când vedeam că muncesc doar ca să le arunc.Dar încă mai trag de soluțiile mele naturale. Compar mereu cu gradinile vecinilor, cum de le cresc plantele așa mari și repede deși le plantează după mine. Dacă îi intreb, nu folosesc nimic, nu le dau cu nimic, pană cand...pun primavara niste ”complexe”.( nici acum nu stiu exact ce sunt alea- un soi de ingrasaman luat de la fitofarmacie) - dar compost natural nu fac. Scot la tomberon resturile vegetale din gradina. Si mai mult, dau cu azot, dar nu ar recunoaste, dimineata foarte devreme cand cred ca nu sunt vazuti - unii, sau alții care probabil asa au facut de cand se stiu și nu realizeaza ca totusi dau cu ceva. Pentru ei așa e natural.

    In ceea ce priveste gazonul: am avut cațiva ani. Vreo doi a fost bine, apoi a inceput sa apara cate o papanie, cate un fir de pir, etc...am incercat cu ierbicid, pe vremea aia am gasit doar ierbicid de gazon pentru buruieni cu frunza lata. Pirul...parca a fost si mai abundend dupa acea ierbicidare. De doi ani am renuntat la gazon. A dat sotul cu Total, a sapat si curatat cat a putut de radacini de pir si a pus trifoi. E mult mai bine. Mai iese pir din când în când, dar trifoiul e mult mai ușor de întretinut decat gazonul.

    RăspundețiȘtergere
  3. Atentie cu ierbicidele daca ai pisici. E suficient sa roada un fir de iarba, si pisicile mananca iarba ca sa-si curete stomacul, din zona ierbicidata si poate ramane cu sechele neurologice sau poate chiar muri. Una din pisicile mele s-a imbolnavit destul de grav din cauza ingrasamintelor pentru muscate pe care le-am folosit pe balcon. Ea a baut apa din farfuria unui ghiveci si am salvat-o literalmente pe ultima suta de metri si numai datorita unui veterinar foarte priceput si dedicat. La mine in curte cresc buruieni printre dale si le mai starpesc cu otet sau apa cu sare. Dar eu oricum nu sunt mare fana de curti tip farmacie, ma gandesc ca trebuie sa traim cu natura, ca exista si alte fiinte care au dreptul la viata si ca, in fond, o curte nu e o farmacie. Gazonul e departe de a fi perfect, printre dale cresc buruieni, nici tufele nu-s tunse la rigla - si? Important e sa ne simtim bine cand stam in serile de vara la un pahar de vin ori cand imi beau cafeluta si ma uit cum se joaca pisicile. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am un motan tare mofturos si spre norocul meu nu se atinge de chimicale. Nici de mancarurile stricate nu se atinge. Mai greu e cu catelusa, asta parca le cauta. Avea castronul de apa langa cismea si o galeata de apa cu sapun ramasa de la un spalat de covoare. Bine-nteles ca apreferat apa din galeata. Trebuie sa fiu foarte atenta cand spal veranda ca bea apa din galeata de mop. De asta de multe ori nici nu mai pun nimic in ea si spal doar cu apa.
      Pentru buruieni printre dale si pe alei am inteles ca e bun bicarbonatul presarat pe ele, Inca nu am folosit dar o sa incerc la vara.

      Ștergere
    2. Da, si doua dintre pisicile mele beau apa din orice altceva decat bolul lor. Din chiuveta, din toaleta, ghivece, pahare, tot ce prind, doar bolul il evita cu tenacitate maxima. Cu bicarbonat n-am incercat. Cu otet merge destul de bine, dar e nevoie de hectolitri, vorba aia. La vara as incerca si cu o solutie salina, am citit pe un site german de gradinarit ca ar fi foarte eficienta.

      Ștergere
    3. Ioana, mersic de info, am notat.Pisicile mele umbla peste tot, nu le tin in casa, si vecinii iericideaza si dau cu tot felul de chimicale, vad ca nu s-a intamplat nimic, deocamdata. Eu habar n-am ce fac, nu le urmaresc, ar fi si greu sa stau cu ochii dupa patru pisici :).

      Ștergere
  4. Daaaa. Greu de rezistat tentatiei craciunului...

    RăspundețiȘtergere

♥ ♥ ♥ Lasa un gand frumos! ♥ ♥ ♥
Comentariile anonime sau facute in scop publicitar vor fi sterse.