duminică, decembrie 03, 2023

Placinta pastorului, de post, cu linte si conopida

 


 ,,Placina pastorului"(sheperd's pie ), un fel de musaca cu cartofi piure, este unul din felurile noastre preferate, atat de post, cat si de dulce.

Prima oara am pus reteta pe blog in 2010 , nici nu imi vine sa cred ca...

a trecut atata timp de atunci.In acele vremuri :)) o faceam cu granule de soia, dar cred ca acela a fost anul in care am folosit soia in mancare ultima data.

Acum am facut-o cu linte si cu conopida, dar combinatiile pot fi nesfarsite.

Pentru o tava am folosit :

  • 4 cartofi
  • 1 capatana conopida
  • linte verde cam 300 g, cred, ca am pus la ochi
  • ceapa 3 buc
  • morcovi 2 buc
  • 1 ardei capia rosu
  • pasta/sos de rosii

 

Am pus cartofii si conopida la fiert, cu sare si vegeta naturala.Dupa ce au fiert i-am facut piure, cu zeama in care au fiert.Ar fi mers sa pun si broccoli, dar mi-a venit ideea cam tarziu, ramane pe data viitoare.Se mai poate adauga marar verde tocat, dar nu am avut in casa. Se poate face doar cu conopida, daca nu mancati cartofi.


Am pus la fiert lintea verde 

Separat am facut umplutura - am tocat ceapa , morcovul, ardeiul si le-am calit putin, apoi le-amfiert inabusit cu sos/suc de rosii sau bulion diluat cu apa.Eu am avut un sos de rosii cu legume de la lidl.Cand s-au facut pe jumatate am adaugat lintea si am dat cateva clocote


Intr-o tava am turnat umplutura  si am pus deasupra cartofii cu lingura, in gramajoare unele langa altele.Am pus un pic de ulei, ca sa  prinda crusta, si am dat la cuptor cam o ora, la 180 de grade,ultimele 10 min pe ventilatie.

Dupa ce e gata se lasa sa se racoreasca, si se serveste cu muraturi , diversesalate de cruditati sau cu iaurt/smantana vegetala, dupa gust.

Este delicioasa si hranitoare,are multe fibre si proteine, e un pranz de post foarte consistent.


Pofta buna!


Irina

3 comentarii:

  1. Și ai mei mananca musaca de post, e la fel de agreata ca sarmalele de post, doar ca e mult mai putin de munca la ea și se gătește mai repede. E foarte buna (cu cimbru) și sănătoasă cu semințe de dovleac+nuci măcinate (in loc de linte, pe care o preferam gătită in supa) și chiar arată a fi cu carne :)
    Mese binecuvântate!

    RăspundețiȘtergere
  2. Yammy...cartofi cu conopida! musai sa fac si eu. Oare merge si cu putin usturoi, nu exagerat fireste! Sa va fie cu pofta!

    RăspundețiȘtergere

♥ ♥ ♥ Lasa un gand frumos! ♥ ♥ ♥
Comentariile anonime sau facute in scop publicitar vor fi sterse.