miercuri, decembrie 27, 2023

Cuvantul anului 2024 (si cum sa-ti alegi si tu cuvantul )


...al UNSPREZECELEA  an in care imi aleg un cuvant calauzitor pentru anul care vine :)

Cuvantul anului 2023 a fost SINE.Cand am ales acest cuvant am avut in minte un an in care sa am mai multa grija de mine. Sa ma ascult mai mult, sa ma ingrijesc mai mult, sa imi acord mai multa compasiune, intelegere si timp. Acest an

a venit dupa niste ani extrem de grei in care am muncit foarte mult ca sa am grija de altii, de multe ori lasandu-ma pe mine mai la urma. Stiu ca in Biblie scrie ca cei din urma vor fi cei dintai, si chiar asa este, in domeniul spiritual, unde smerenia si modestia sunt foarte importante, dar in ceea ce priveste propria persoana avem nevoie sa ne prioritizam macar din cand in cand, pentru a ne incarca bateriile si a avea de unde sa daruim din nou.

La inceputul lui 2023 mi-am facut ceva planuri, nu m-am tinut in totalitate de ele , dar in mare pot spune ca am bifat ce mi-am propus. A fost un an in care m-am odihnit mult, mi-am dat voie sa las casa cu fundul in sus si sa dorm, sau pur si simplu sa lenevesc , inloc sa fac curatenie, mancare sau sa spal rufe.Am uitat de perfectiune, de datorie si de productivitate, si mi-am dat pur si simplu voie sa fiu si sa exist, fara sa fac lucruri.Am fost mai atenta la dieta mea, mi-am luat vitaminele, am mancat mai multe fibre, legume si fructe, mi-am ordonat si debarasat dormitorul pentru un somn mai odihnitor.Nu am mai facut lucruri fiindca asa trebuie, m-am ascultat mai mult si am muncit mai putin.

Inchei anul 2023 cu un gand de recunostinta.Nu a fost printre anii mei cei mai buni, am trecut si prin dificultati si dureri, dar  ma simt oarecum bine cu mine, ceea ce cred ca e important.A fost un an si cu realizari, cu impliniri, cu incheieri de capitole, s-au intamplat si multe lucruri bune pentru noi,sau poate am ales sa ma bucur mai mult de micile realizari, nu stiu. Acum, ca la orice sfarsit de an, zic cele rele sa se spele, cele bune sa se-adune,sa privim cu optimism si gand bun spre viitor.

Inainte de a va spune ce cuvant mi-am ales pentru 2022 va reamintesc ca puteti gasi, apasand pe linkurile de mai jos, resurse care sa va ajute in alegerea propriului vostru cuvant
CUVANTUL ANULUI - CUM IL ALEGEM?

Iata si cuvintele mele din anii trecuti :

♥ 2014 : SIMPLITATE
♥ 2015 INFLORESTE
♥ 2016 RECONECTARE
♥ 2017 DETERMINARE
♥ 2018 PASIUNE
♥ 2019 A PROSPERA
♥2020 BUCURIE
♥2021 MAI MULT ...din ceea ce conteaza cu adevarat
♥2022 INCREDERE

♥ 2023 SINE


Cuvantul meu pe anul 2024 este  

CONSECVENTA

1.  (Care acționează) statornic, conform cu principiile sale, credincios ideilor sale. sinonime: constant neschimbat, neschimbător, stabil, statornic

Imi doresc sa fac lucruri mici, dar intr-un mod consecvent, zi de zi. Sa ma bucur de rutina, sa inchei diverse proiecte incepute, sa aleg progresul in locul perfectiunii. E ok sa gresesti, si e important sa inveti din greseala, sa te ridici si sa iti continui drumul, mai intelept si mai experimentat. Perseverenta face ca picatura de apa care cade zi de zi sa faca o gaura in stanca. Orice lucru greu poate fi dus la capat cu usurinta atunci cand ne ocupam de el in mod regulat si cu atentie.
Am nevoie sa ma concentrez asupra lucrurilor care conteaza cu adevarat pentru mine, si sa ma ocup de ele in mod intentional si regulat.Din acest punct de vedere pot spune ca 2023 a fost putin cam haotic, n-am avut niste obiective foarte clare si am actionat mai mult sub impulsul momentului.

Pe ce ma concentrez anul acesta :

♥ sanatate fizica :  nutritie, miscare, somn  - pentru a functiona la maxim si a ma putea bucura de viata e important sa fiu intr-o forma fizica buna, mai ales ca ma apropii de 50 de ani.Pentru mine conteaza sa ma simt bine fizic si sa fiu plina de energie si de vitalitate, si acestea nu vin de la sine, in special dupa o varsta

♥ sanatate interioara - atentie la lucrurile cu care imi hranesc sufletul si psihicul. Credinta, ganduri bune, carti constructive si motivationale, rugaciune zilnica.Cultiv recunostinta in mod intentionat.

♥ creativitate -  scriu in jurnal, tricotez/crosetez/cos, fac fotografii, scriu pe blog, gradinaresc, gatesc.Imi dezvolt noi abilitati sau le consolidez pe cele pe care le am deja. 

♥ echilibru intre munca si odihna - pun limite, muncesc ca sa traiesc, nu traiesc ca sa muncesc.Lucrez zilnic cate putin la obiectivele mele, dar prioritizez odihna, momentele de liniste, de conectare cu mine insami , cu Dumnezeu si cu natura.

Perseverenta conteaza.Lucrurile mici pe care le facem zi de zi se aduna, chiar daca la inceput nu pare asa.Perseverenta este cheia catre obiceiuri sanatoase pe termen lung si catre progres in obiectivele noastre.


Tu ce cuvant ti-ai ales pentru 2024?
Scrie despre el pe blogul tau si lasa linkul in colectia deschisa mai jos, sau lasa un gand la comentarii.

Irina


 

8 comentarii:

  1. Doamne ajută, Irina! Din greșeală am lăsat linkul de două ori și nu mai pot edita. Te rog mult să remediezi tu asta. Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Primul cuvânt care mi-a venit în minte a fost împlinire urmat de recunoștință! Sărbători liniștite și binecuvântate vă doresc și un an așa cum vă doriți!

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc Irina pentru inspiratie!

    RăspundețiȘtergere
  4. A fost destul de dificil sa aleg cuvantul anului urmator. Insa, scrisul fiind unul dintre instrumentele mele de eliberare a furiei si stresului m-am gandit ca as avea nevoie de mai multa inspiratie pentru asta. Un an cu multa inspiratie si mai ales sanatate!

    RăspundețiȘtergere
  5. Cuvântul anului 2024 va fii rugăciune!

    RăspundețiȘtergere
  6. La multi ani ,Irina ! An binecuvantat ! Cuvantul anului 2024 ales este TRANSFORMARE

    RăspundețiȘtergere
  7. S-a lăsat mai greu de găsit cuvantul acestui an, dar până la urmă l-am găsit : AJUSTARE.

    RăspundețiȘtergere
  8. (Suzana) In acest an am intrat si eu in joc.
    Un nou plin cu tot ceea ce iti doresti!
    La Multi Ani!

    RăspundețiȘtergere

♥ ♥ ♥ Lasa un gand frumos! ♥ ♥ ♥
Comentariile anonime sau facute in scop publicitar vor fi sterse.